Grannar och bus

Egentligen har jag jättemycket att berätta om sommaren, eftersom jag inte har fått chansen att berätta det förut. Men jag får väl ta lite i taget, annars kanske matte tröttnar på att hjälpa mig...

Har jag berättat att jag har fått en ny granne? Det är egentligen inte hela familjen utan bara en ny hund. Det bodde en tax där innan, men han blev jättejättegammal och en dag så kom han inte mer. Men efter ett tag så kom Drutten (OK, jag tycker väl att namnet är sådär, men tur att det inte är jag). Drutten och jag brukar i alla fall snacka lite över staketet. Han är rätt trevlig faktiskt.





När Lina och David var och hälsade på oss i stugan, så hade Lina med sig en riktigt rolig leksak till mig. Det är en orm tror jag, med ett stort, stort huvud. Den låter inte och det tycker matte är bra. Jag tycker att den är kul att busa med för det snurrar liksom runt, runt...



Men nå´t annat som jag tycker är roligt att leka med är när jag kan sno en tom toarulle. Det roligaste är när matte eller husse ska försöka ta den ifrån mig, eller om dom bara busar, jag vet inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0