Tjock?!

Vet du? Det är lite synd om mig! Jag har haft ögoninflammation och varit hos djurdoktorn. Jag har fått sådana där otäcka droppar i ögonen och det tycker jag inte är något vidare. Men nu är dropparna slut. Matte säger att det verkar som om det inte är helt OK och kanske ska vi ringa till hunddoktorn igen. Men det är inte det som är det värsta. När vi var där fick jag väga mig. 25,8 kg! Oj sa matte, oj sa hunddoktorn! Matte frågade om hon tyckte att jag var tjock! Hur tror du jag känner mig när dom pratar över huvet på mig om att jag är tjock!!! Hunddoktorn tyckte inte att jag var tjock nu, men att jag var stor för att vara Tollare och att vi skulle hålla igen lite med maten. Det är just därför det är synd om mig. Inte ett grisöra, pluttebitar till godis och minimalt med mat! Vem tycker att livet är roligt då? Jag är ju hungrig nästan jämt, ju! Det var så att jag till och med var på väg att snyta en brödkant som matte skulle slänga. Nej, jag tror att jag ska protestera, men jag vet inte hur!

Ibland kan matte vara hemma och jobba och det var hon några dagar innan påsk. Men inte hemma utan i stugan. Jag fick följa med. Det var bara hon och jag - å gud så mysigt vi hade. Vi gick upp tidigt och gick en lång promenad, sedan satt hon och jobbade vid köksbordet och jag fick ligga vid hennes fötter och sova. Dödskönt. Tänk om hon kunde vara hemma varje dag!







Nu har jag fått ta sista promenaden på vår strand innan sommaren. Det är inte förrän till hösen igen som man får gå där med hund. Det tycker jag är knasigt. Undra varför inte jag skulle kunna gå där? Matte var lite busig och sa att vi kunde gå där första dagen det var förbjudet, det var i söndags, för att vi gick så tidigt på morgonen. Det var knappast en enda människa där. Men jag kände minsann att det luktade nykissat i sandbankarna så det hade säkert gått någon annan hund där innan mig i alla fall. I fortsättningen får vi åka till hundbadet, men det gör inte mig något för då är chansen stor att jag får träffa mina kompisar.



Även att det är synd om mig så är jag ändå jätteglad. Jag har fått halvsyskon. Min mamma har fått fem flickor och två pojkar. Matte har lovat att vi ska åka och hälsa på men inte förrän dom har blivit lite större. Jag hörde att hon sa en kväll - kanske en liten Belliz - aldrig sa husse. Undra vad dom menade?


Kommentarer
Postat av: Annika

Så fina bilder på dig! Snart kan vi väl träffas på hundstranden!! Min matte och husse har haft så mycket att göra hela våren, så därför har vi inte träffats sedan vi var på din strand i vintras. Men snart!! En Belliz?! Hälsningar från James.....snart kommer jag och tar dina bollar!

2011-05-05 @ 09:43:55
Postat av: James

Charlie! Jag kan springa runt med dig ett par timmar så att du blir sommarsmal och fin igen!

PS Fin e du alltid

2011-05-05 @ 09:51:03
Postat av: Nemo

Husse och Matte slösar inte med maten på mig heller. Men när matte kom hem från Turkiet häromdagen och höll på att packa upp sin resväka skulle jag såklart vara där och nosa, och vet du, där låg ett äpple (jag älskar äpple) som jag tog och skulle smyga iväg och inspekera i lung och ro, men till och med det såg matte och tog tillbaks äpplet. Jag viste att jag inte fick ta det men vad ska man göra när man är kroniskt hungrig.

2011-05-05 @ 17:56:35
Postat av: Charlie

Jag vet hur du känner, Nemo. Ibland försöker man göra sig så osynlig som det bara går, men det hjälper inte. Det verkar som om mattar har ögon i nacken.



Jag springer gärna på stranden i helgen om ni vill. Egentligen ska jag hjälpa husse att lägga sten i trädgården, men jag kan behöva en paus från det med. Ring matte om ni vill att vi ska komma till hundstranden.



Charlie

2011-05-06 @ 21:23:08
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/
Postat av: Nemo

Jag var med husse och matte i Skåne i helgen, så jag missade tyvärr dig.

Men nästa gång ni kommer kan vi bada, nu börjar det ju varmt.

2011-05-10 @ 18:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0