Mammig

Hade tänkt att jag skulle höra av mig här direkt efter utställningen, men jag har varken haft tid eller ork. Det är så mycket att stå i hela tiden. Nu har man i alla fall varit med på sin andra utställning här i livet. Passar bra för jag blir ju snart 2 år! Men herregud så många hundar det var. Själva utställningen spelar inte så stor roll, det tycker inte matte heller (men jag kom trea i alla fall), det roliga är att träffa mina syskon och min mamma och så alla andra roliga Tollare förstås. Men det var tur att Helen gick med mig annars hade det nog gått åt pipsvängen helt. Matte är inte så duktig på det där. Jag tycker att hon ska träna.


Ska jag vara ärlig var jag lite nervös, faktiskt.


Här kan man tro att jag kom tvåa, men det gjorde jag ju inte.


Min underbara mamma. Och vet du? Jag kände att hon luktade så gott, så gott. Så som min mammafilt gör som jag fick av kennelmatten när jag flyttade ifrån dom. Jag ligger ofta på den filten och jag kan känna mammadoften än. Fast kom inte och säg att jag är mammig för det, för det är jag inte.







Ja inte var det enkelt precis att behöva åka hem på kvällen. Men jag sov hela vägen, jag var helt slut. Hoppas att vi kommer att åka på sådana här tillställningar fler gånger.


Kommentarer
Postat av: Lima (Nemos storasyster)

Grattis till bronsplatsen Charlie,tyckte väl att du var en riktig snygging när vi sågs sist.

Min husse o matte var på "My Dog" förra året den dagen det var både Tollare och R Ridgeback som ställdes ut men... nu kommer något konstigt,jag och Nemo fick inte följa med.De tjatar alltid om att vi är,inte Sveriges utan VÄRLDENS bästa och vackraste hundar.Hade man inte platsat i Göteborg då, nej vi fattar ingenting.Du verkar ha vettigare husse o matte.

Hälsningar Lima

2011-01-19 @ 22:41:47
Postat av: Charlie

Tack, tack. Men ska jag var ärlig var det inte så hård konkurrens. Jag blev ju slagen av min snygge brorsa så klart och en annan som jag inte känner, men sedan var det bara jag och ett par till... Du hade garanterat platsat, det är jag säker på om ni hade kommit till Göteborg. Och Nemo också så klart.



Men vet du vad? Husse har sagt att vi ska åka till Halmstad i helgen, kanske kan vi ses då?



Charlie

2011-01-21 @ 21:17:41
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0