Fölseda´

Igår fyllde jag två år. Jag hade hoppats att jag skulle få en leverpastejtårta och sång på sängen, men där bedrog jag mig. När matte gick upp i vanlig ordning, alltså lördagsordning lite senare än vanligt, så fick jag pluttar precis som jag brukar få - varje dag! Ja, i och för sig så sjöng hon "Va ä de för da ida, va ä de för da ida, jo det är Charlies fölseda, va ä de för da ida"! Precis som om jag inte visste det. Jag vägrade äta! Nej, jag tänkte inte äta om jag inte fick något festligt på min födelsedag. Efter en stund sa matte att vi skulle åka till Västersjön och träffa Gaston. Då blev jag lite gladare. Det var så kul att träffa Gaston och vi fick springa hur vi ville. Jag låtsades att det var mitt födelsedagskalas. När vi kom hem hade husse köpt ett ännu större ben än det jag fick sist. Det var så stort att jag inte orkade bära upp det för trappan. Men mumsigt var det. Han hade också köpt en ny matskål och sa att det var en födelsedagspresent till mig. Jag låtsades att jag trodde på det. Jag vet att jag skulle ha fått en i vilket fall, för matte hade slagit sönder min, så det så.

Idag har jag lärt känna en ny kompis. Det är en flatcoat som heter Viggo. Först när jag fick se honom trodde jag att det var min gamla kärlek, Vilja. Men det var det ju inte tyvärr. Men Viggo var roligt att leka med han också. Han är lite gammal - 9 år och jag tror att han tyckte jag var ganska kul fast han kunde ju inte riktigt hänga med i mitt tempo förstås. Hoppas att jag får träffa honom fler gånger. Jag hörde att han hade en syrra också. Hoppas att hon följer med då.


Kommentarer
Postat av: Malin

Grattis Charlie!! lite sent förlåt!! Kram till dig =)

2011-02-27 @ 13:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0