Mys i stormen

Lite avundsjuk är jag faktiskt, det måste jag erkänna. Matte har nämligen berättat för mig att både Z och Belliz har varit hemma hos Foppa, min brorsa. Tänk, han har fått rå om min syrra och min favvistjej. Men jag hoppas att få träffa dom när jag ska vara hos Kennelmatten när min husse och matte ska åka bort. För det ska dom! Jag har fått veta det nu och att jag då ska få vara hos Yatzie i många, många dagar. Det är nästan ännu bättre. Tänk vad roligt vi ska ha. För hon är ju min allra, allra bästa tjej.

Nu är vi i alla fall i Halmstad. När vi skulle gå morgonpromenad var jag så stollig som aldrig förr, sa matte. Men jag kände att det bara pirrade i kroppen, att jag skulle få springa på stranden. Men tror du jag fick det? Nej det blev inget med det - men tur var kanske det, för det är nästan storm här. Det kanske är som Nemo sa, att det inte finns någon strand kvar. Men om det är lite lugnare i morgon ska vi gå och kolla, det har matte lovat.

Men jag tycker att det är OK i alla fall för när vi kom hem fick jag ha lite mys i soffan...



Kommentarer
Postat av: Nemo

Precis så där är min favoritställning att ligga i Biabädden, men tyvärr får jag inte ligga i soffan.

Fast i natt sov över hos en av mina bästa kompisar Vita (lagotto tjej), och där fick jag minsann sova i gästsängen.

2011-12-04 @ 18:28:41
Postat av: Mascot

Hej Charlie.



Såg på Facebook att du hade hälsat på kennelmatte och fått träffa Yatzie! Jag förstår att du var hemsk glad över att få träffa henne och busa ute i trädgården. Nu är det så att jag faktiskt inte är avundsjuk på dig för jag fick träffa Tazza och Minna i dag. Vi fick gå upp till den stora ängen och springa lösa där, men herre gud vilket energiknippe det bor i Minna, hon springer ju fortare än Turbo, Tazza och mig och hon är yngre? Tazza gjorde så att när Minna kom i fatt mig så passade hon på att slå undan benen på Minna så att hon slog i backen. När vi hade gjort oss av med den värsta energin så gick vi hem men Minna hade gott om energi kvar så jag fick säga till henne några gånger att inte va så närgången mot mig men hon har svårt för att fatta. Nu har dom åkt hem till Värnamo så jag och Turbo orkar knappt röra på oss mer i kväll och jag tror att du är lika dan efter ditt besök hos kennelmatte och Yatzie.



Ha det gott

Mascot

2011-12-04 @ 21:34:17
Postat av: Charlie

Den där Minna verkar vara en riktig tuffing. Jag hoppas att hon inte tar knäcken på mamma och syrran. Har hon sådan energi så är det ju tur att dom är många i den familjen så dom kan ju avlösa varandra :-)



2011-12-06 @ 22:42:40
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/
Postat av: Charlie

Jasså Nemo, du har också en tjej. Det har jag också... Luna. Fast hon vet inte det riktigt. Men när vi träffas efter jul ska jag berätta det för henne. Då ska jag nämligen också sova över...

2011-12-06 @ 22:45:14
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0