Gamla kompisar

Nu har jag faktist jättemycket att berätta... Min matte har varit så trött, så trött så hon har inte orkat hjälpa mig så att jag kan förmedla vad som händer i mitt liv till dig. Men nu ska du få höra...

Vi har bott ganska länge i vårt nya hus nu - så länge att jag vet precis var vi är när vi kommer i bilen förbi huset där alla barnen brukar vara (matte kallar det för dagis) - då är vi hemma. Då brukar jag säga det till matte i bilen så att hon inte ska köra fel. Å så blir jag så glad när vi kommer hem för jag tycker att det är jättebra i vårt nya hus. Lite tråkigt att det inte är någon stor trädgård, men vi har hittat bra vägar med härliga dofter där vi går varje dag. Jag vill inte påstå att matte och husse har engagerat sig i mig särskilt mycket sedan vi flyttade, för varje kväll ska dom antingen åka och handla hyllor eller lampor eller nå´t, annars ska dom hålla på och montera ihop en massa grejer. Men flera gånger har vi i alla fall varit och gått runt Västersjön. Å så skönt det är att springa fort fort nu när det inte är någon snö eller hal is. Där får jag springa precis som jag vill och det är så kul. Matte och husse säger att jag är så duktig för när vi möter någon så ropar dom in mig och då kommer jag alltid och går bredvid dom, då får jag en godis :-)

För ett par veckor sedan var matte och husse och mina tvåbenta syskon och deras sambos, ja en hel drös med folk, på en resa. Dom skulle flyga och då fick inte jag följa med. Men kan du tänka dig - jag fick vara hos Gaston och hans familj. Kan det bli bättre? Första natten fick jag sova hos Farmor och Farfar och det gick också bra, sedan var jag hos Gaston. Vad vi busade! Jag busad också med Markus och Matilda och det var jättekul. Jag fick till och med hoppa upp i deras säng, fast berätta inte det för matte. 

 
Jag hoppas verkligen att Gaston kommer och bor hos oss någon gång när hans familj ska åka någonstans dit inte han kan följa med.

Men det roligaste är ändå att nu har vi kunnat åka till Halmstad igen. Nu finns det vatten (även i kranen ;-)) Det är verkligen mitt favvisställe. Där känner jag mig som en kung som skådar över ägorna...



Men husse har sagt att han kanske ska bygga om lite på verandan och då undrar jag om jag kommer att få ett så bra utkiksställe? Kanske till och med bättre, vem vet...

Kan du tänka dig, förra helgen fick jag även träffa Nemo och Lima. Det var såååå länge sedan. Först visste jag inte riktigt vem det var som kom där på stranden och jag är inte säker på att dom kände igen mig heller. Men sedan sprang vi och busade jättemycket. Men vi badade inte för det var alldeles för kallt.





Deras snälla matte hade tagit med sig fika så vi alla hade en riktigt mysig stund i solen och även vi fick äta bulle - mums!


Kommentarer
Postat av: Lima

Hej igen ! Ja visst var det mysigt att fika i skogen nu så här efter den långa kalla vintern.Alla människor blir så glada när solen är framme o vi får komma ut ännu mer än vanligt.

Nemo längtar efter att få bada med Charlie o det gör väl jag också, fast jag inte springer så långt ut i vattnet som vissa konstiga kortbenta hundar...

Hej så länge, vi ses snart igen hoppas vi !!

2011-04-18 @ 12:43:25
Postat av: Charlie

Hej Lima!

Kan du tänka dig, två helger har vi varit i Halmstad och matte har inte brytt sig om att jag vill åka till hundbadet och träffa dig och Nemo, och inte James heller för den delen. Men hon har sagt att det har varit så mycket annat och att vi har haft folk med oss i stugan så att det inte har funnits tid.



Nästa gång vi åker till Halmstad hoppas jag att hon hör av sig till din matte så att vi kan få springa på stranden och leka.



Hälsa till Nemo, husse och din snälla matte med bullarna ;-)

2011-05-03 @ 21:18:16
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0