James

Nu är det då äntligen semester. Första dagen, vilken tråkig dag, tänkte jag först... På morgonen gick matte och jag en lång promenad innan hon ens hade ätit frukost, det var trevligt. Tur var det också att vi gick så tidigt för sen blev det jättevarmt. Hur som helst, när matte hade ätit frukost och duschat så ville hon bara sitta i trädgården hela tiden, trots att det var mulet och ingen sol. Hon läste och läste och läste. Jag försökte busa med henne lite och ville att hon skulle leka med mig och min nya gris, men inte då. Hon var hur tråkig som helst. Och jag som trodde att vi skulle ha det mysigt tillsammans nu när det bara är hon och jag här i Halmstad (husse är ju hemma och jobbar).

Men fram på eftermiddagen, då fick hon ett ryck och sa att nu ska vi åka och handla och sedan ska vi träffa James. Jaha, det var ju kul, vem nu James är? Men det fick jag veta sedan. Det är ju en släkting till mig. Hans pappa är min morfar(!), så är det.

När vi hade varit på stranden en stund och jag hade badat lite så kom dom. Jag blev jätteglad när jag fick se att det kom en likadan hund som jag är och att jag skulle få leka med också, det hade redan gått förbi ett par andra hundar, men dom fick jag inte springa till. Men så kom ju James. Men, alltså... vilken liten kaxig sak han var! Han är ju mycket yngre än jag (några månader i alla fall) men han trodde att han kunde sätta mig på plats. Äsch, jag tänkte att han får hållas. Jag lät honom ta leksaken i vattnet och även bollen på strand - man är väl en gentleman ;-), man ska vara snäll mot dom som är mindre. Vi hade i alla fall jätteroligt. Det bästa var när vi sprang på stranden, då sprang vi ikapp och ingen av oss vann. Det var det bästa! James lillmatte var jättesnäll. Hon hade med sig godsaker och så frågade hon om jag kunde ligga död. Den kan jag ju och då fick jag sånt jättegott som jag aldrig får hemma. Jag ska säga till matte att sånt vill jag ha, jag tror det hette skinka. 

När vi kom hem duschade matte mig, borstade mig och klippte klor och lite päls också. Hon säger att jag är jätteduktig på det nu. Men jag tycker faktiskt inte att det är så märkvärdigt. Sen var det som om jag kom in i andra andningen - jag kände att jag hade så mycket spring i benen. Matte fick kasta boll och jag busade runt som bara den. Men sen blev jag trött, jättetrött.

Det blev i alla fall en jättebra första semesterdag tillsammans med matte. Men lite saknar jag husse i alla fall.

Kommentarer
Postat av: James!

Tack för lekstunden....inte varje dag som man får chansen att kaxa upp sig mot de äldre.....men egentligen är jag värsta snällingen!!! Hoppas att vi syns igen grabben....och du ta med din fina gris nästa gång, så kan vi (jag) smaka på den!:) vovovov

Matte+lillmatte (hon med skinkan) hälsar så gott!

2010-07-11 @ 21:28:49
Postat av: Charlie

Hej James!

Tack själv. Jag låter dig hållas... du är ju lite mindre än jag ;-). Jag märkte direkt att du är jättesnäll, annars hade jag inte velat leka med dig. Jag hoppas verkligen att våra mattar och hussar tar med oss till stranden, så vi kan busa riktigt igen.



Hälsa lillmatten att hon kan föja med och ta med lite skinka då också.



Charlie

2010-07-12 @ 21:49:10
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0