This is me

Usch, idag har det varit en tung dag... jag har varit så trött. Jag tror att det är så det känns när man är bakfull. Jag var ju igång hela dagen igår, alltså full(t) upp. Hur kul som helst naturligtvis, men jag var nästan död igår kväll. Det var precis att jag orkade ta en slurk vatten, gå ut i busken och kissa och sedan lunka upp för trappan och lägga mig. Varmt var det också.

Jag var lika trött när jag vaknade idag. Husse och matte skulle gå till stranden en sväng och jag var jättesur att jag inte fick följa med. Jag skällde som bara den på matte när hon gick. Men faktum är den att när dom hade gått tyckte jag att det var rätt skönt, då fick jag koppla av och ha hela huset för mig själv. Jag sov jättegott. Men det varade inte så länge, för rätt som det var så var dom hemma igen, då skulle vi ut och åka bil. När vi kom hem och dom hade ätit och jag också förstås, då skulle vi ut på långpromenad och då menar jag lååång promenad. Jag tror inte att dom är rätt navlade alltid. Hur varmt som helst men vi skulle traska på... Genomsvetta var dom både husse och matte. Ärligt talat så tror jag att dom har lite dåligt samvete för att dom mumsar i sig så mycket mat, nötter och annat smaskigt. Det är bara nu på semestern säger matte, det får vi ta igen i höst. Men jag vet, jag...

Från det ena till det andra. Vet du vad dom Amerikanska pojkarna kallade min gris? Pigg! Nog för att matte brukar säga att jag är en pigg och glad hund, men inte vill jag jämföras med min gris inte. OK, jag lärde mig ett och annat i alla fall...

"This is me"...













Kommentarer
Postat av: Mascot

Tjenare Charlie.

Har hört ett rykte att vi ska åka till Halmstad på söndag. Det kan väl inte vara så att vi ska träffa dig? Du har inte hört något eller...?

Husse och matte har inte sagt något rent ut men jag har hört att dom har pratat med Maria, du vet hon på Canagolds, om att de skulle hälsa på någon. Spännande blir det i alla fall. Hoppas att det inte regnar för mycke, men vi Tollare bekymmrar oss inte så mycket om det är blött eller hur. Får jag reda på något mer så hör jag av mig.



Din broder

Mascot

2010-07-21 @ 22:37:39
Postat av: Z

Hej Charlie!

Jag har också hört något om besök i Halmstad. Bor ju hos min husse, men Maria sa till husse att hon skulle hämta mig (om jag inte redan var hos dom förståss....) och kanske Belliz på söndag för att besöka min bror!!!! Har ju ingen koll på alla mina bröder var de är i sommar, men det kanske är dig vi ska besöka!!! Hoppas att det inte bara är Mascot, men du - säg inget till Mascot att jag önskar det är någon annan av mina bröder - då kanske han blir ledsen. Hoppas, hoppas vi syns på söndag!!!



Din syster

Z

2010-07-22 @ 08:34:01
URL: http://www.canagolds.se
Postat av: Saga & Tazza

Hej Charlie!

Vilka fina bilder det är på dig här i bloggen!



Låter som ni kommer få det riktigt kul på Söndag :-)Du, Mascot & Z!



Kramar & Nospussar från Mamma Saga & Syster Tazza

2010-07-22 @ 16:53:43
URL: http://www.sesoshundar.se
Postat av: Charlie

Hej mina syskon!

Jag frågade faktiskt matte och hon sa att ni ska komma på söndag. Jag blev jätteglad. Det var så länge sedan som vi träffades nu. Hoppas att vi kan åka ut till havet och bada så som vi gjorde när vi var ute i skogen och gjorde massa konstiga saker som att nosa på en and och så.



Naturligtvis längtar jag efter mamma och lillsyrran också, så jag hoppas att vi också kan träffas snart.



Kram till er alla!



Brorsan

Charlie



PS. Z, jag ska inte berätta för Mascot att du helst vill komma till mig ;-) DS.

2010-07-22 @ 20:30:35
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0