Hotellvistelse

Härom dagen var jag och hälsade på min kusin Nippe. Ja, inte hundkusin, alltså det är ju en hund, men det är egentligen husses brors hund. Då blir det ju att vi är kusiner. Nåja, i alla fall hade vi jättekul. När våra hussar och mattar satt och fikade, lekte vi hela tiden i köket. Nippe är ganska gammal, han är 11 år. Jag tror att jag har berättat om honom innan. Han är en bordercollie. Han lärde mig flera knep. Det ena var en riktig nacksving. Han gjorde det på mig flera gånger och jag testade och testade, men jag fick inte riktigt till det. Han bara la ner mig... Jag måste snart träffa honom igen så han får visa hur man gör.

I morgon ska husse och matte åka bort och bo på hotell. Det ska jag också. Fast inte till samma ställe. Jag bara säger att jag ska bo på hotell, för det är nästan som ett hotell. Där får jag diska alla tallrikar, jag får ligga i TV-fåtöljen och jag får sova i sängen. Det finns jättemånga hundar också där dom bor så det är mycket att lukta på när vi är ute. Kan du gissa vart jag ska? Ja! Till farmor och farfar... fast hur mysigt det än är så kommer jag nog att längta lite efter husse och matte i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0