Vuxen

Nu är jag vuxen! I alla fall så vuxen att jag får äta vuxenmat. Mmm så gott det var. Stora goda bitar. När matte var och fyllde min matlåda i matkällaren kunde jag inte ens hålla mig, så i trappan upp snodde jag ett par bitar innan matte han ta undan lådan.

Matte säger att jag ha så svårt att gå ordentligt i koppel, bara för att jag är så förveten. Förveten, har du hört vilket uttryck? Det är säkert något sådant där gammalt ord som hon har kvar efter sin mormor. Nä, jag är inte förveten. Jag är lite nyfiken på saker och ting och så tycker jag att det luktar så gott överallt och så tycker jag att matte går för sakta, speciellt när vi ska till hagen, för dit vill jag verkligen skynda mig. Men idag när vi var ute och gick i Halmstad, så satte matte på mig det där som hon kallar för sele, som man har under magen, liknar nästan min reflex. Och så tog hon det där långa, långa kopplet. Då brukar jag få gå lite som jag vill, fast jag inte är lös. Det tycker jag är rätt OK. Nog för att hon inte går så fort, så det blir att jag drar lite ibland, men det är ju när hon inte hänger med. Det konstiga är att då stannar hon och då måste ju jag stanna också. Det gör ju att det går ännu mer långsamt. Nåja, till slut kanske hon förstår att jag vill gå lite fortare. Det tråkiga var att vi inte gick till stranden idag, matte sa att det var alldeles för slaskigt. Hur som helst så tycker hon att jag går mycket bättre nu än vad jag har gjort innan och det är ju huvudsaken. Det är så tråkigt när hon skäller på mig.

Nu börjar snöhögarna smälta lite på våran tomt. Det tycker jag faktist är rätt skönt. Även om jag älskar att leka i snön så tycker jag nog att det är bättre utan. Vi har ju inte varit i skogen och gömt leksaker på hur länge som helst. Jag hoppas att vi snart kan göra det igen.



Tyvärr kommer ju detta snöberg att försvinna också. Det som jag har haft som utkikstorn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0