Kompisar

Nu är jag pigg igen. Jag måste erkänna att jag har varit lite risig. Men det var säkert vinterkräksjukan. Tråkigt nog har jag nog smittat Texas också. Hans matte sa idag att han inte har velat äta heller och att han har varit lite hängig. Men det kankse inte var magsjukan i alla fall, för nu ska du få höra... Om jag får säga det själv, så tror jag att Texas är värre än mig på att bita på grejer hemma. Han har inte gjort det förut, men när matte berättade för hans matte att jag hade gjort det, så kanske han lyssnade och ville testa han också. Men vet du vad han tog? Jo, en trådrulle - med en synål som satt fast på den! Trådrullen som var lite halvtuggad hittade dom men inte nålen. Hela familjen letade överallt - dom "finkammade" hela huset utan att hitta den. Då ringde Texas matte till doktorn, eller veterinären då och han sa att det var bara att vänta och se om den kom ut rätta vägen om dom hade tur, annars var det till att åka till sjukhuset och röntga magen. Precis som det där jag berättade om ankan. Men sicken tur dom hade, för nästa dag kom nålen ut i bajset, hel och fin med tråden fortfarande hängande där bak. Ja, så fin var den inte för den hade blivit precis svart! Undra hur man ser ut inne i magen egentligen? Alla blev i alla fall jätteglada att det gick bra. Fast jag skulle ju bra gärna vilja se Texas husse när han stod och petade och undersökte bajset var gång Texas hade bajsat... :-)

Jag måste berätta att jag har fått ett par nya kompisar. Wilma som är en Golden, rätt gammal i och  för sig, men himla snäll. Och hennes bästis som var en Labbe och heter Skorpan. Det var en busig tvååring och han och jag och Texas hade så kul igår. Skorpan sprang och vi jagade honom. När vi kom hem så var jag så trött så jag orkade inte ens sitta upp och vänta till jag fick min kvällsmat, utan jag deckade på köksgolvet som en klubbad säl. Jag iddes inte ens gå ut och kissa när husse och matte skulle gå och lägga sig, så jag bara kröp ner i min korg och somnade om och sov hela natten. 

Härom kvällen blev jag riktigt ompysslad. Först duschade husse mig, sedan blåste matte på mig med den där grejen som hon brukar blåsa sitt hår med (det tycker jag inte om), sedan klippte hon klor och klippte bort så mycket päls som hon kunde under mina tassar. Faktiskt tyckte jag att det var rätt skönt att bli så ompysslad. Matte sa också att jag inte hade varit så duktig någon gång när hon har klippt klorna. Men jag är ju stor nu ;-) och har förstått att det inte är så konstigt eller farligt att klippa klor! Efteråt var jag lite frusen, så jag skyndade mig snabbt ut och nattakissade sedan bäddade husse om mig filten när jag hade gått och lagt mig. Det var såååå mysigt.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0