Kennelhosta

Om jag nu tyckte att jag började bli bättre så vände det fort igen... Nu har jag fått KENNELHOSTA! Hur kul är det? Igår hade jag kräkts en massa gånger när jag var själv hemma. Matte visste ju inte att det inte var en vanlig kräksjuka, utan att jag hade hostat så att jag kräktes. Vi gick i alla fall upp till hagen i stadsparken och jag lekte med både Texas, Sigge och några till. Jag mådde ganska bra då, men när vi kom hem så började jag att hosta igen och då märkte dom att jag antagligen hade lite feber också. Feber? Hhmmm... jag var alltså lite varm, tyckte hon!? Nåja, i morse så ringde husse till veterinären och hon sa att det med all sannolikhet är kennelhosta. Det smittar jättemycket så när ni kommer hit får ni inte gå in i väntrummet utan ta en bakväg, sa hon. Men jag har ju fått en spruta så att jag inte ska få det, sa husse. Men då sa dom att det kunde man få i alla fall, fast en lindrigare variant. Hur skulle det vara, undrar jag då? När man nu hostar så man spyr...! Matte har sagt redan innan att hon skulle ringa till veterinären igen för mina ögon har börjat stöka så som det gjorde i höstas. Det har varit lite till och ifrån, så hon har väl väntat lite på att det kanske skulle bli bättre. Så nu blev det två flugor på smällen som dom säger... jag ska äta medicin och få ögondroppar igen. INTE kul alls. Men det värsta är att jag inte får träffa några andra hundar förrän jag är helt fri från hostan och har varit det en hel vecka. Jag kommer att tråkas ihjäl!!!

Jag hoppas verkligen inte att jag har smittat ner några av mina kompisar nu. Och jag undrar verkligen - VEM som har smittat mig? Kanske var det den där jättestora otäcka schäfern som vi träffade i söndags när vi var i Halmstad. Det vill jag inte ens berätta om, för jag tyckte att han var riktigt otäck.

Men nu gäller bara vila och korta promenader utan lek och bus. Men jag är säker på att husse och matte hittar på lite roliga lekar som vi kan leka här hemma. Kanske kan vi leka "söka godis" Den leken tycker jag om :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0