Tid

Nu tror jag inte att det är någon som har tid med nå´t. Allra minst att läsa en massa tjafs som andra skriver på nätet. Min matte har inte tid med nå´t i alla fall. Fast lite har hon tid med mig. Hon har varit borta i två dagar så jag tror att hon har längtat efter mig så idag kom hon hem lite tidigare. Kanske hade hon lite dåligt samvete...

Först kom hon hem mycket tidigare än hon brukar mitt på dagen, inte åt hon och inte gick vi våran vanliga runda, bara en liten sväng ner för backen till bäcken och tillbaka igen, sedan åkte hon till jobbet igen. Det blåste nästan snöstorm men jag tror inte att det var därför hon inte ville gå hela rundan, hon sa någon om julbord så jag tror att det var därför hon hade bråttom. Jag blev väldigt snopen när hon kom i alla fall. Hon såg säkert på mig att jag var precis nyvaken för hon skrattade åt mig när hon kom hem.

När hon kom hem när hon hade jobbat klart var vi i stadsparken. Först sa hon att vi bara skulle gå en promenad, men när det var en annan hund i hagen, så gick vi in. Efter en stund kom det en till och sedan kom Sigge och Musse. Va´ roligt vi hade. Nu har jag fått två nya kompisar, en heter Valle och en heter Solo. Dom var jättesnälla, sådana kompisar vill jag ha.

När vi hade varit där så länge att matte frös om tårna och jag hade stora snöbollar under tassarna åkte vi hem till mormor. Där är det alltid mysigt att vara. Jag vet precis var hon gömmer sina godsaker. Sedan har hon en jättkul anka som jag får leka med också.


Kommentarer
Postat av: Nemo

Hej!

Nu när det är kallt växer mitt hår mellan trampdynorna sig jätte långt, gör ditt också det? Husse brukar klippa det på vintern så jag inte ska få isklumpar mellan tårna, men han slarvade med det så jag fick en ordentlig spricka som jag slickade så mycket på att husse fick en veterinär räkning på 1700kr. Jag fått salva inkletat på tassen i en vecka så det är bra nu.

Hör av dig om du ska till Halmstad, så kan vi springa i snön tillsammans.

2010-12-20 @ 18:08:54
Postat av: Charlie

Hej Nemo!

Det växer snöbollar under mina tassar... men ikväll ska husse bada mig och sedan ska matte klippa pälsen under tassarna. Det ska bli skönt. Då slipper man kanske alla dessa klumpar sen. När du fick sån där salva, hade du inte svårt att låta bli att slicka på tassarna då?



Det dröjer nog ganska länge till vi åker till Halmstad, men så fort vi gör det lovar jag att vi ska träffas.



Ha en riktigt GOD JUL och hoppas att du får ett gott ben att tugga på. Hälsa till Lima och din husse och matte.



Charlie

2010-12-22 @ 18:55:34
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/
Postat av: Nemo

Hej Charlie!

Jo jag gjorde mitt bästa för att slicka bort det, och dom kan inte tvinga mig att ha tratt, för den är jag helt livrädd för, men jag fick pencelin också så det hjälpte trots allt. Havet där vi hade så roligt i sommras kan man gå på nu, men det är halt så jag gillar inte att gå där nu.

God Jul och hälsa husse och matte.

2010-12-22 @ 21:24:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0