Hundbett

Min matte har varit lite ledsen idag. Jag med! Vi var i hagen och jag bet henne! Alltså, det hade varit andra hundar där och jag hade lekt, sedan gick dom och matte och jag var kvar själva. Vi gjorde en massa roliga saker som att jag satt kvar medans matte gick en sväng, jag fick komma när hon ropade, vi gick fot och lite allt möjligt. Sedan skulle vi busa och leka och vi hittade en ganska stor stock som vi kampade om matte och jag. Hon kastade iväg den och jag skulle hämta och det gjode jag. Sedan gick allt så fort för hon höll i stocken med båda händerna och jag i mitten. Jag skulle ta ett nytt bättre tag och då var mattes tumme där i vägen när jag greppade snabbt om stocken. Jag kände inte att jag bet till i matte, men hon skrek till som bara den. Sedan sa hon att vi måste sluta leka för att det blödde på hennes hand. Jag nosade på henne och sa förlåt. Hennes handske hade också gått hål i. Det var inte alls meningen, men jag blev så exalterad när vi busade att jag inte märkte att hon hade sin tumme där. I och för sig kan man ju undra om hon inte fattar det själv? Hon får nästan skylla sig själv lite tycker jag. 

För övrigt har det varit en lugn dag. Men jag hade tur idag. Matte glömde stänga in till kontoret när hon gick efter lunch. Där finns ju min goa soffa, alltså den enda soffa som jag får ligga i. Det gjorde jag. Jag hade en sådan mysig eftermiddag. Men efter ett tag blev det rätt tråkigt och där låg en liten docka i soffan som jag började leka med. Matte var inte arg när hon kom hem och fick se det, men jag förstod att det var nog inte helt OK. Men hon kan ju vara glad att jag inte lekte med en av alla hennes väskor som ligger i soffan, eller hennes nya sommarskor som ockå står där. Tänk om hon kunde lägga in sina saker så behöver dom ju inte ligga och locka mig!!!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0