"Duktig hund"

Min matte tycker att jag är jätteduktig. Inte nog med att jag brukar hjälpa husse i trädgården, jag hjälpte honom i helgen när han började renovera badrummet i stugan också. Jag hjälpte honom att bära runt brädbitar och isolering. Fast det var inte alltid som han ville att jag skulle vara med. Sedan hjälper jag ofta matte. När hon plockade äpplen i trädgården och slängde i en hink, plockade jag upp dom igen. När hon dammsuger så brukar jag springa intill och heja på. När hon ska tvätta tar jag ibland en strumpa eller nåt och springer iväg och rustar den ordentligt innan hon ska stoppa den i tvättmaskinen. När hon ska plocka in disk i diskmaskiner hjälper jag till och slickar rent så att det inte sitter för mycket matrester kvar, speciellt på besticken. Ja, jag tror att dom är ganska nöjda med mig faktiskt... I lördags var jag och matte och gick en lång promenad på stranden. Denna gången var det knappast något folk så jag fick sringa lös nästan hela tiden. Det blåste mycket men jag tyckte att det var skönt att få springa lös. Jag jagade fåglar! I vattnet och upp i sandbankarna. Men när matte ropade sprang jag till henne direkt. Då fick jag jättemycket beröm och flera godisbitar. Hon var stolt! Det var jag också. Nu lär det inte bli så mycket Halmstad mer. Det finns ingen dusch och matte vill inte vara där då. OK, jag förstår. Det ser inte så roligt ut nu när hela badrummet är utplockat. Men husse ska i alla fall åka dit ibland, utan att sova över. Lyllo honom. Jag älskar stugan för där kan jag springa precis som jag vill. Nu längtar jag redan till nästa sommar då vi ska åka dit igen.

Kommentarer
Postat av: Mascot

Hej Charlie, Det är synd att du inte får vara i stugan mer. Det är mysigt att vara i stugan hos min matte och husse tycker jag. Vi var där nu i lördags men det var inte något roligt väder så jag badade inte. Däremot så gick vi ut i skogen och fick springa fritt med mina kompisar Bernard och Turbo, det var roligt. Tidigare på dagen var vi med husse på ett flygfält, det är lite svårt att förklara vad det är men oj,oj vilka gräsytor där var att springa på. Turbo och jag la in högsta växeln och bara sprang, Turbo gör skäl för sitt namn ska du veta men jag är inte långt efter honom. Nu till helgen ska vi ut till stugan har jag hört och då blir det säkert bus och bad. Kom ner till mig så kanske vi kan busa och bada ihop vi också. Det är kul att läsa vad du hittar på och det var kul att träffa dig på valpträffen det måste vi göra om eller vad tycker du. när jag har mer att berätta hör jag av mig.



/Mascot

+ vi övriga på Svanbergsgården

2009-09-28 @ 16:27:42
Postat av: Charlie

Hej Mascot!

Kul att du läser mina stolligheter. Jag antar att din matte tycker att du är minst lika busig som jag är. Jag hoppas också att vi får träffas snart igen. Vi ska till Malmö. Ska ni?

Charlie

2009-09-28 @ 21:05:19
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/
Postat av: Mascot

Jodå både matte och husse tycker att jag är busig, men jag har förståss mina lungna stunder också. Visst vi ska till Malmö har jag hört och då ska vi visa dom eller hur?

Mascot

2009-09-28 @ 21:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0