Tågstationen

Ibland undrar jag om min matte är rätt navlad...? Vet du vad hon gjorde idag? Jo, hon sa att nu ska vi ut och miljöträna! Först fick jag åka i hennes lilla bil. Det var väl rätt kul i och för sig. Jag fick sitta i framsätet och jag kände mig lite som en kung som satt fint och tittade ut. Sedan åkte vi till stationen. Ja, det är det stället dit alla tåg och bussar kommer och går och en massa människor som ska åka med. Tänk hur det är där vid 5-tiden en fredag! Jag fattade ingenting först... hur mycket folk som helst och där skulle vi in och traska! Det fanns inte på kartan att jag kunde koncentrera mig på att gå fint. Det var ju väskor och folk överallt som jag var tvungen att kolla in och nosa på. I vilket fall sa matte att jag var jätteduktig. Men jobbigt var det, det vill jag lova. En sak är jag i alla fall glad över och det var att vi inte åkte rulltrappa. Hon sa först att vi skulle göra det, men ändrade sig sen och sa att det gör vi någon gång när det inte är så mycket folk. Jag tyckte att det var skönt att komma in i bilen igen, jag var precis slut.

Igår var vi på hundkursen igen. Men nu har jag upptäckt något nytt. Lilla Doris var inte som hon brukar... hennes matte sa att hon löpte och det var väl kanske därför. Men hon luktade såååååå gott! Jag hade lite svårt att hålla mig till vad vi skulle göra utan ville helst vara och nosa där hon hade varit. Men matte sa att det gick det jättebra när vi var ute, trots att jag nosade efter Doris. Vi fick hoppa över ett hinder och det var kul. Så fick jag leka med Lejas boll för matte hade ingen boll med sig. Det som var mindre bra, var när vi gick in. Jag har ju inte riktigt tålamod och sitta där och vänta och lyssna. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Å så satt ju Doris en bit ifrån också. Å lång tid tog det. Matte var lite besviken när vi åkte hem det märkte jag. Men jag pussades lite med henne sen och då blev vi sams igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0