Stadsvandring

Jag är precis skitslut! Ikväll har vi gått hela Klostergatan ner nästan ända till stan. Ja, jag är inte trött av att gå, men av allt annat. Det är MYCKET att titta och lukta på. Så är det ju så mörkt nu också! För att inte tala om vid den stora korsningen där alla stoppljusen är. Inte nog med att det är mycket bilar, folk och väsen - dom höll på och skulle laga vägen också! Det var en massa gubbar i sådana där illgröna kläder som bar runt en massa stolpar som dom placerade ut i gatan och så hade dom jättestora bilar, jag tror att det var grävmaskiner. Det var jättejobbigt att gå förbi allt det. Men jag klarade det bra sa husse och matte. När husse var inne i en affär satt jag och matte utanför och väntade. Först ville jag lukta lite på gräsmattan, men matte sa att jag skulle sitta fint, så det gjorde jag. Då fick jag godis! Jag fixade det jättebra på två ställen. Jag är så nöjd!

Sa jag att vi var i Halmstad i lördags. Vi sov inte över. Husse håller på och jobbar med toan så det finns inget vatten. Men vatten fanns det ute i alla fall. Matte och jag gick på stranden och det regnade hela tiden. Det var kul att springa på stranden. Nu har jag rätt bra koll på matte när vi är ute och jag får vara lös. Men en gång försvann hon faktiskt. Då blev jag lite rädd. Jag vet inte hur det var, men jag stod och luktade på något gott precis vid vattenbrynet, jag hörde att matte ropade, men jag tänkte att jag måste bara lukta klart först. Då när jag tittade upp så var hon borta! Jag blev livrädd! Jag började genast leta och strax hittade jag henne bakom en buske. Då blev jag så glad. Efter det kollade jag noga så att hon inte försvann. Det var bäst, annars kanske hon kunde gått vilse. Jag kom också till henne var gång hon ropade. Det var nog bäst så.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0