Mattugg

Husse och matte har köpt en ny hallmatta! Antagligen av en anledning - jag hade bitit sönder den förra! Men jag tror inte att jag har förstått det riktigt. För jag var glad att dom hade köpt en ny och när jag var själv i eftermiddags så tyckte jag att det var lite trist så jag drog runt med den nya mattan och tuggade lite i ena hörnet. Jag tyckte att den var riktigt god att tugga på. Men Simon var den som kom hem först - han spände ögonen i mig och sa till på skarpen att så får jag inte göra. Sedan kom husse - han bara pekade på mattan. Först tänkte jag att han ville att jag skulle bita lite eller hämta mattan till honom eller nå´t. Men sedan förstod jag att han menade nog något helt annat - jag får inte bita på mattan! När matte kom hem, gjorde hon likadant - bara pekade! Jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig när dom blir så där... jag blir ju så glad när dom kommer hem å så blänger dom eller verkar ledsna eller arga. Vad är det som är skillnad på att bita i en matta eller en skohylla eller en leksak, jag bara undrar?

Husse och jag gick i alla fall en lång promenad innan matte kom hem. Sedan ville hon nog inte att jag skulle vara själv så jag fick följa med i bilen när hon skulle handla mat. Husse har åkt på hockey, vad nu det är för något? I vilket fall måste jag erkänna en sak. Jag tycker inte om att åka bil! Ärligt! Husse har gjort en jättefin bur (han har inte bytt bil), men jag tycker inte om att sitta där bak i buren alldeles själv. I mattes bil får jag sitta där framme hos henne och det är mycket bättre. När vi åkte till Halmstad gjorde jag mitt allra yttersta för att dom skulle fatta. Jag ylade så dom höjde radion för att slippa höra mig. Men inte tog dom fram mig för det. Jag gav upp och somnade till slut. Men kul är det inte!!!

Kommentarer
Postat av: Mascot

Hej Charlie.



Tuggar du på mattan?? Har inte matte och husse givit dig tuggben?? Det har min matte och husse gjort och dom får jag tugga på så mycket jag vill utom för Bernard och Turbo förståss. Dom har fena på att ta mina ben när jag inte ser upp. Speciellt om jag har tuggat på ett en lång stund, du vet, när det har blivit lite mjukt och man är precis på väg att få loss några goda bitar. DÅ TAR DOM DET. Såna vänner man har. Säg till matte och husse att dom tar hem några tuggben men det ska vara dom runda för det är jättelätt att hålla dom när man tuggar. Det är bara att sticka in tassen i hålet så ligger det stilla och man får ett jättebra grepp om det.

Åker du fram i bilen?? Vet du inte att det är jättefarligt att sitta fram. Jag tycker att din matte och husse gör helt rätt när dom sätter dig bak i bilen och i en bur. Säkrare kan det inte bli. Själv åker jag alltid bak i bilen och i bur. Det är så skönt att jag hoppar in själv numera, det var lite kymigt i börjar, innan man vant sig, men nu skulle jag inte byta för allt smör i Småland. Man kan till och med ha ett tuggben att förströ sig med om det behövs, men mestadels så vilar (sover) jag i bilen. Nu är det inte långt kvar till dess att vi träffas så sköt om dig och inga fler ögondroppar.



Mascot

+ övriga på Svanbergsgården

2009-10-28 @ 15:39:50
Postat av: Charlie

Hej Mascot!

Jag vet... även om jag har flera goa ben så får jag lite "hysta" och kan inte låta bli andra saker här hemma. Jag vet också att det inte är så farligt att åka bil, jag bara testar vem som har bäst tålamod. Matte vinner alltid! Och du ska inte tro att jag får åka i hennes bil för ofta... jag har väl fått göra det två-tre gånger på sin höjd. Men aldrig när hon har tagit bort taket. Jag undrar ens om jag får göra det någon gång...

Ja, nu närmar det sig tills vi ses i Malmö. Det ska bli kul att träffas igen.

Kram från Charlie

2009-10-28 @ 21:57:17
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0