Kalv

Nu har jag varit hos doktorn igen, eller veterinär heter det visst. Matte tyckte att jag var så kladdig och röd i ögonen. Atles (min brorsa i Norge) matte sa att det var Atle också och han hade fått blåsor under ögonlocken. Det skulle dom skrapa bort, sa hon. Det verkar inte så trevligt. Nu var det faktiskt likadant som jag hade, men vi fick lite salva eller droppar eller nåt som matte droppar i mina ögon flera gånger varje dag. Det är inte så farligt, men inte så kul. Jag hoppas att det går bort utan att man måste skrapa. I alla fall var dom jättesnälla mot mig på Smådjurskliniken. Dom sa att jag var jätteduktig å så fick jag lite godis. Inte ens matte var med när dom undersökte mig för hon tycker att det är lite otäckt. Hon är en riktig vekling...

Men nu har jag något roligt att berätta. Jag har börjat på kurs igen. Men nu är det inte valpkurs längre, utan fortsättningskurs! Vi var fem stycken från våran gamla kurs och det var jättekul att träffa dom igen. Det var också andra roliga hundar, men jag har inte lärt känna dom än. Det var så kul att komma till kursen igen att jag kunde inte riktigt hålla mig utan drog och busade lite. Ska jag vara ärlig lyssnade jag inte riktigt på vad matte sa att jag skulle göra. Jag liksom låtsades att jag inte hörde. Men när vi skulle sitta kvar och ligga då gjorde jag det jättebra. Men annars sa matte att jag var som en kalv på grönbete. Jag undrar vad en kalv är...?

Idag har vi varit i stadsparken där det finns en inhägnad som hundar kan springa lösa i. Jag hoppades på att det skulle vara lite andra hundar där, men det var inte en enda. Jag hoppas att det är det någon annan dag för det är så kul att få springa runt och leka lite.

Kommentarer
Postat av: Mascot

Hej Charlie,

Hoppas att dina ögon har blivit bättre av det där som matte droppar i dina ögon. Det låter otäck det där med att skrapa. Jag håller med dig om att matte var en vekling när hon inte vågade vara med inne hos veterinären men hon ganske blir modigare med åren. Har du inte sett en kalv? Det finns fullt med sådana där jag bor. Du ska se när man släpper ut dom på våren jösses vad det springs och hoppas och buffas med de andra kalvarna. Det ser närapå ut som på en valpträff om du förstår vad jag menar. Det närmar sig med att åka på utställning så vi syns kanske snart.



Mascot

2009-10-06 @ 21:22:23
Postat av: Charlie

Hej Mascot!

Jo tack, mina ögon har blivit bättre. Nu tycker jag inte att det är så kul längre när matte droppar dom. Jag tycker att hon kan sluta med det nu, men hon säger att vi ska hålla på till tisdag så jag ska ha tålamod tills dess. Då ska vi visst tillbaka till veterinären. Hoppas att allt är OK då.



Ja, det ska bli spännande att gå på utställning. Fast mest för att jag får träffa dig och mina andra syskon igen.

2009-10-11 @ 14:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0