Gaston o jag

I torsdags var vi på fortsättningskursen igen. Vet du vad jag fick vara med om? HAGEL och nästan STORM. Vilket dåligt väder det var! Jag tänkte att nu är alla mattar och hussar precis käppa, inte kan vi väl vara ute i sånt här väder. Men det kunde vi. Som tur var så slutade det regna ganska snabbt och då var det mycket lättare att jobba. För nu säger faktiskt matte att vi jobbar när vi är på hundkurs. Nu tycker jag att det är riktig kul.  Vi skulle ha uppletande av föremål. Jag gjorde som jag brukar när matte lägger spår, visade var grisen var, men det var nog inte riktigt rätt. Jag tror nästan att hon ville att jag skulle ta med mig grisen tillbaka till henne, jag ska testa det nästa gång. När vi var inne och matte och husse fikade, la jag mig ner och somnade faktiskt till lite. Jag kan koppla av även på kursen nu, fastän det är många andra hundar där. När vi gick ut igen hade det börjat regna igen och då var det inte så lätt när vi skulle gå fot. Det regnade ju rakti in i mina ögon när jag tittade upp på matte. Men hon klappade om mig och sa att jag var jätteduktig. Det var skönt att komma hem i värmen sen. Matte och husse drack varm choklad och jag fick ett gott ben.

Igår var vi ute på en lång promenad med Gaston och hans familj. Vad vi hade kul. Det tog ett tag innan jag kunde trigga igång Gaston, men efter ett tag så började han busa jättmycket med mig. Då blev jag plötsligt lite osäker hur jag skulle göra. Jag sprang runt matte när han jagade mig, men han är jättesnäll. Han bara busade. Sedan var vi hemma hon mattes moster och fikade. Ja, jag fick minsann inget. Jag kände att det luktade nybakta bullar, men inte fick varken Gason eller jag någon. Det brukar jag få hos farmor. Men det gör inget, för vi hade så mysigt ändå. Det roliga var att jag fick åka i Gastons bil både dit och hem. Det var spännande.






Ska jag vara ärlig var jag så trött när vi kom hem att jag inte orkade med nå´t! Jag intog faktiskt soffan på kontoret och faktum är att matte var så snäll så hon lät mig ligga där. Kanske kan det bli min soffa och bästa sovplats i fortsättningen, jag hoppas det.


Kommentarer
Postat av: Gaston

Kul att du gillade mormors skog.Nästa gång vi är där kan jag visa dig vattnet.Matte höjer alltid rösten när jag ska bada så vi får vara snabba !!!

Tycker faktiskt att det var lite konstigt att jag inte fick någon bulle av mormor,undrar om det var för att du var med?

KRAM Gaston

2009-10-13 @ 19:51:43
Postat av: Charlie

Spännande med vattnet, jag älskar att bada och jag kan vara snabb...



När det gäller bullarna kanske vi kan komma på nå´t. Du kan ju uppehålla dom i hallen så kan jag "hämta" en bulle i köket. Vi delar lika :-)eller hur?



Kram Charlie

2009-10-13 @ 21:47:24
Postat av: Charlie

Glömde ju säga att du ska ge lillmatte Matilda en kram och nospuss från mig.



Charlie

2009-10-13 @ 21:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0