Älg och snöslask

Ska bara berätta att jag har varit på återbesök hos veterinären idag. Jag är inte riktigt bra i mina ögon än. Jag ska få droppar två veckor till. Jag är uppriktigt trött på det. Det är så jobbigt att ta dom där dropparna. Jag har försökt att streta emot så att matte ska låta bli, men hon ger ju sig aldrig. Jag tror att hon är mer envis än vad jag är. Nu får jag väl ge upp i alla fall. Ta strid varje morgon och kväll för lite droppar är ju ingen hit.

I morse när vi skulle gå vår morgonpromenad fick jag vara med om något spännande - det var snö! Blött och slaskigt. Är snö alltid så slaskigt? Någon har sagt att när det kommer snö så ska vi ha roligt. Men inte kan man ha roligt i den blöten. Nej, tacka vet jag när det är torrt och blåsigt, då kan man jaga löv för fullt på promenaden. Fast inte när jag går i koppel, då blir inte matte glad. Men när vi är i skogen och jag får vara lös är det kul att jaga löv. Men nu ska vi vara försiktiga när vi är ute i skogen och jag är lös. Det är älgjakt och då säger matte att jag kanske får för mig att sticka om jag ser en älg. Men jag är mest rädd att matte ska sticka, jag. Men jag har full koll på henne när vi är ute. Jag springer lite före och sedan stannar jag och kollar att hon hänger med. Det gör hon faktiskt! Fast hon går inte lika fort som jag. Inte när jag är kopplad heller för den delen...

När vi kom hem från veterinären fick jag ett jättestort ben. Mmmm så gott det var. Nu ska jag fortsätta att tugga på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0