Tricks

Jag har gjort mitt yttersta för att skärpa till mig när vi är ute och går nu. Igår var vi en sväng hos mormor (alltså mattes mamma). Hon sa att det kan inte vara lätt med en hund i puberteten och en matte i klimakteriet...! Jag kan inte begripa vad hon får allt ifrån? Skulle både jag och matte vara extra känsliga och sårbara på något sätt? Hhmmm, jag tänkte att det är nog bäst att jag är snäll mot matte i alla fall. För det blir faktiskt lite trevligare när vi är ute och går och jag inte drar iväg med henne alltför fort. Kanske är det så att hon inte kan gå fortare, vad vet jag.

På torsdag är det sista gången på våran kurs. Då ska vi göra allmänlydnadspasset. Ett par saker har vi redan klarat av; sitta tyst i bil och möte på stig. - Även Charlie, frågade matte. - Ja, till och med Charlie sa kursledaren då. Jag kände mig lite kränkt! Precis som om jag inte skulle klara av att möta en annan av mina kompisar på en stig... fast man vill ju gärna hälsa lite i smyg...

På torsdag ska vi också visa upp något som vi verkligen kan. Tex. ett trick eller nåt. Jag kan jättemycket! Jag undrar vad matte ska välja? Det vore bra om hon talar om det i förväg så att jag slipper tveka på vad jag ska göra. För kursledarna sa att mattarna och hussarna får inte säga "jag tror att han kan" eller "han brukar kunna"... Det ska vara klockrent! Vi övar på det mesta lite varje dag. Det tycker jag är kul. - Jaha, du ville veta vad jag kan!? OK, jag kan sitta, ligga, ligga död (inte på riktigt), räcka vacker tass, vinka, snurra, backa, snacka, skälla (både när matte säger det eller om det kommer någon, då behöver hon be mig) och det bästa av allt - ge matte en puss när hon ber mig. Fast jag vill helst att vi ska göra alla sakerna hemma i köket. Men inte kan vi ta med alla hundkompisarna dit och visa...? Nåja, jag har lovat matte att jag ska sköta mig på torsdag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0