Thea

Åååå, det har varit världens sötaste lilla tjej här hos mig. Hon heter Thea och är en Shetland sheepdog som bara är 11 veckor gammal. Jag blev som tossig och ville bara pussas med henne. Fast det var en tuff tjej så hon bjäbbade till lite på mig när jag kom för nära. När hon sedan somnade i mattes knä kände jag mig lite åsidosatt faktiskt. Jag satt intill och gnällde men då sa matte till mig att vara tyst. Det blev så tomt när Thea hade åkt hem igen. Jag hoppas att jag får träffa henne snart igen.


Thea

Egentligen var jag rätt trött när Thea och hennes familj kom. Vi har gått två långa promenader idag. Först gick vi ända till Bymarken för husse och matte skulle hämta bilen där. Jag förstår inte varför dom lämnade den hos Helena och Magnus när dom var där igår kväll? Förresten jag fick inte följa med dit igår, men idag gick det bra! Nåja, jag kämpade på att gå fint i koppel hela vägen dit och om jag får säga det själv så gick det ganska bra. Matte gjorde bara fösning ett par gången sedan behövde hon inte göra det mer.

När vi var i Västersjön på eftermiddagen, gömde dom "grisen" och jag fick leta efter den. Det gick hur bra som helst, fastän vi inte var riktigt på samma ställe som vi brukar. När vi gick tillbaka till bilen övade matte "ställande under gång", ja det heter så, man ska gå vid mattes sida och när hon säger stå, ska jag stanna. Jag klarade det jättebra (nästan). Då kastade matte bollen som jag fick jaga. Sista gången kom den i en stor vattenpöl, men jag lyckades ta den i alla fall. Matte ville inte stoppa bollen i fickan sedan utan höll den i handen, undra varför? Sedan gick jag hela vägen till bilen precis bredvid matte och jag fick jättemycket beröm. Vi kommer rätt bra överens när vi går nu matte och jag. Men hon hänger inte alltid med när jag tar lite hoppsasteg, det fixar hon inte.

Nu har jag ätit och ska vila en liten stund på maten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0