Rutiner

Visst är det mörkt och tråkigt nu! Jag är så morgontrött! Idag visste jag inte om jag ens hade lust att stiga upp när husse gick upp. Men idag var i alla fall en vanlig dag... nästan.

Jag vill att det ska vara vanliga dagar! Jag tycker om när vi följer dom vanliga rutinerna, speciellt på mornarna. Men det är inte alltid som det är det. Så här brukar det vara - husse och jag går upp först, jag lägger mig på mattan i badrummet och väntar tills matte kommer. När hon är klar går vi ner och äter frukost, sedan går vi en promenad innan hon går till jobbet. Vi går alltid samma runda. Ibland möter vi någon, men inte så ofta. Men idag var där en Golden på min bästa nosplats! Vi var tvungna att gå förbi just där mitt ställe där jag brukar göra tvåan du vet! Nu fick vi gå lite längre bort och, OK, det gick bra där också.

Jag brukar också titta lite på änderna när vi går förbi bäcken, men idag var dom inte där - konstigt! Matte sa att det var för att vi var lite tidigare, hon skulle ju skjutsa Simons tjej till stationen innan jobbet. Det var därför det var lite konstigt idag! Jag hade inte lust att äta heller. Och förresten så har jag inte så stor lust att äta alls just nu. Det kan göra matte lite orolig. Hon säger att jag har glufsat i mig maten alldeles för fort och nu plötsligt så äter jag inte upp. Jag har sagt till henne att hon inte behöver oroa sig, jag äter när jag är hungrig!

Det där med rutiner... det brukar vara ganska normalt i fem dagar har jag räknat ut. Sedan blir det konstigt i två dagar, då är det helg! Och det är aldrig lika dom dagarna heller. Ena gången vill dom att vi ska gå upp jättetidigt och då menar jag jättejättetidigt, när vi skulle åka till Malmö. En annan gång ska vi gå upp sådärtidigt, då ska vi till Halmstad. Nästa gång vill dom sova jättelänge på morgonen för att dom har varit uppe länge på kvällen innan... Hur ska dom ha det egentligen? Nej, tacka vet jag rutiner! När allt är som vanligt då är det bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0