Pubertet

Usch, nu har jag det jättejobbigt! Kan du komma ihåg hur det var när du var i puberteten? Jag vet inte riktigt vad det är, men jag känner att jag inte har koll på läget. Är vi ute i skogen och matte eller husse ropar, så är det precis som om jag inte hör dom. Eller, om jag ska vara ärlig så hör jag men jag vill bestämma själv om jag ska komma till dom eller inte. Likadant när matte säger att jag ska sitta kvar. Vad är det för vits med det egentligen? Varför ska jag bara sitta där och hon går iväg en sväng, står still en stund och kommer tillbaka... helt meningslöst, speciellt om vi är i skogen och jag för en gång skull får springa lös. Nej, jag tycker att dom kan skärpa till sig och låta mig göra lite som jag vill!

Så var det också när vi var på kursen i torsdags. Jag ska berätta att jag blev så sur, så sur! Först kom vi dit, vi gick en sväng i skogen, men det är så mörkt så vi kan bara vara lite vid kanten av parkeringen. Sedan när vi träffade alla dom andra, då satte matte in mig i bilen igen. Hur kul var det?! Jag hade sett fram emot att få komma dit en hel vecka, så får jag sitta i bilen!! Alla gick iväg och jag såg ingen på en lång stund. När matte äntligen kom och hämtade mig var jag ganska på, kan jag säga. Jag tänkte att nu ska hon få igen så jag bestämde mig för att inte göra alls vad hon sa. Men jag fick ge efter lite ibland ska jag erkänna.

Det första vi gjorde var faktiskt lite obehagligt. Vi skulle gå fint, inte fot, på parkeringsplatsen. Nu vet ju ni att jag har lite svårt med det, jag har lite bråttom och drar lite i kopplet. Mycket tycker matte. Nåja, när jag drog i kopplet vände matte sig om mot mig och morrade och tvingade mig att backa. Jag tror hon hade fått ett spel eller nå´t. Så brukar hon aldrig göra. Men det gjorde hon flera gånger. Jag kände att jag nästan blev lite rädd. Det var så jag till och med slank ur halsbandet. Då blev jag så osäker på vad jag skulle göra att jag bara stod där. Matte satte på mig kopplet igen och sedan gjorde vi inte så mer. Hon sa att det hett fösning och jag hoppades att hon inte skulle göra det någon mer gång, men det gjorde hon faktiskt idag också. Men då tänkte jag att det är nog bäst att gå vid hennes sida så kanske hon slutar och det gjorde hon. Jag tror att hon tänker göra så varenda gång jag drar i kopplet, så det är nog bäst att sluta med det. 

När vi kom hem från skogen fick jag duscha, en härlig varm dusch och sedan var det så skönt att lägga sig i soffan och sova en stund. Jag var ganska utmattad - det är inte lätt att vara tonåring och samtidigt vara lydig!



 


Kommentarer
Postat av: Mascot

Hej Charlie



Det märks att vi är syskon för jag börjar göra lika dant som du, kanske inte så mycket men i alla fall. Husse säger att jag har kommit i trotsåldern den första i så fall, det kommer tydligen flera säger husse och matte. Dom jämför det på något vis med sina egna barn? Hur det nu kan vara möjligt, jag menar, vi är ju inte ens samma ras! Den enda trösten är väl att det går över, så jag hoppas att din matte slutar morra åt dig, precis som jag hoppas att min husse slutar morra åt mig. Det blir väl inte förrän vi börjar uppföra oss antar jag.



Vi hörs



Mascot + de andra på Svanbergsgården

2009-11-14 @ 20:30:58
Postat av: Charlie

Hej Mascot!

Matte tycker det är skönt att höra att det inte bara är jag som är lite trotsig. Fast idag säger hon att jag har skött mig jättebra. Det ska jag fortsätta med.



Hoppas vi ses snart.



Charlie

2009-11-15 @ 16:57:19
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0