Lurad

Ha ha, idag gav jag husse och matte en riktig blåsning... vi åkte till Västersjön och skulle gå våran vanliga promenad. Precis som matte brukar, gick hon en runda inne i skogen för att lägga ut en leksak, denna gången var det min "trasa". Vi brukar mötas på stigen sedan och när vi har gått färdigt promenaden, börjar jag söka efter leksaken. Men jag hade minsann kollat var hon kom ut från skogen, så när husse släppte mig lös, srang jag direkt in i skogen, alltså från fel håll. Självklart hittade jag trasan direkt. Jag visade matte den och sprang iväg och sa tji fick du, tji fick du... (fast det hörde hon inte). Matte bara skrattade. Så blir det ibland sa hon. Först ville hon att jag skulle ge henne trasan, men det gjorde jag inte minsann. Då kastade hon iväg bollen och som du vet älskar jag den, så jag släppte trasan direkt och jagade ifatt bollen i stället. Sedan hade vi en jättebra fortsatt promenad. Fast lite snuvad kände jag mig ändå sedan när vi kom fram till det stället som jag brukar söka på. Då kunde jag ju inte söka för jag hade ju redan tagit trasan. Hhmmm.. nästa gång ska jag låta den ligga och göra som vi brukar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0