Död and

Jag missade att visa min fina and som jag fick. Vi kallar den för "Ankan". Den var jättekul att busa med.  



Men jag tog verkligen Mascot på allvar när han sa att jag skulle på Andjakt :-) Jag lyckades redan idag! Jag har dödat anden.



Nu är den liten och tunn. Det var så konsktigt för jag fick ut en massa vitt ludd. Matte sa att hon kunde sy ihop den igen. Jag undrar hur det ska gå? Kanske som Nallen som hade tappat ett ben (jag har slitit loss det med hjälp av Simon) som hon sydde fast igen.

Men kanske var det inte en sådan andjakt Mascot menade... jag tror att jag ska fråga honom nästa gång. Eller kanske menade han Andjaktens kennel...?

I kväll gick vi en runda och det regnade hela tiden. Inte ösregn, men sådant där retligt duggregn. Jag tyckte att det var OK, men man blir faktiskt både blöt och smutsig. I kväll ska jag följa med husse till farmor och farfar och det är ju inte så kul att komma in till dom precis dyngsur. Men som tur är har jag fått en jättefin handduk av Malin med en bild på en Tollare på. Den är lik mig!

Igår kväll kom väl tröttheten efter söndagens utflykt. Jag orkade inte ens gå upp för trappan när vi skulle gå och lägga oss...



Nu längtar jag till hundkursen på torsdag för då ska mattes jobbarkompis dotter Ida följa med.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0