Stadsträning

Idag har mormor varit hos mig en stund. Vi var ute och gick en sväng och jag fick ha på mig den där gamla hundens långa koppel. Den där gamla hunden som inte finns mer. Dom pratar om henne ibland och säger hur hon gjorde och så. Men det är ju inte alltid som jag vill göra så som hon gjorde. Ja, ja dom fattar väl att jag är jag!?

Matte och husse har tagit med mig på stadsträning också idag. Det var spännande. Vi åkte bilen till stan, sedan gick vi en sväng. Sedan stannade vi på ett café och husse och matte drack kaffe, men jag fick inget! Men det gör inget för det var så många fåglar att titta på. Hade jag inte varit bunden så hade jag nog försökt att fånga en. Matte sa att jag var jätteduktig.

När dom hade fikat klart så skulle vi gå en sväng till. Då gick vi över en gata och sedan fick vi vänta för det kom ett tåg. Det plingade och dånade  men jag tyckte inte att det var så konstigt med det. Vi tittade sedan på båtarna och gick rätt långt. Det var tur att vi vände sen för då blev jag trött. Jag fick också hälsa på lite folk, både vuxna och barn. En liten, liten pojke var så söt så jag la mig ner så han kunde klappa mig.

När husse går och hämtar posten eller ställer ut soptunnan säger han till mig att stanna kvar och det gör jag nu - för då får jag en godis :-)

Matte har anmält mig till en valpkurs nu. Det ska bli kul.


Jag apporterar bollen


Här kollar jag kameran


Här sover jag gott i mattes famn på verandan i Halmstad
 

Här har jag kattkontakt genom verandaglaset

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0