Ordningen återställd

Nu har äntligen min husse och matte kommit hem igen. Dom kom sent på kvällen när jag hade somnat. Först kände jag inte igen dom för jag blev både rädd och förvånad att någon kommer instövlande mitt i natten. Men sen såg jag att det var dom - ÅÅÅÅ vad glad jag blev. Jag trodde aldrig att jag skulle sluta kela och gosa med dom. Visserligen har jag haft det rätt bra med Simon här hemma, men det är faktiskt skillnad när matte och husse är här också. Nu är hela familjen samlad ingen det är jätteskönt.

Inte nog med att det inte blev så mycket ordning med sömnen den natten, nästa dag skulle ju matte ha fest. Hon har fyllt år när dom var borta och det kom jättemycket folk. Både dom jag känner och andra som jag aldrig har träffat. Alla var jättesnälla mot mig och klappade och gosade. Och jag var jättesnäll mot dom också. Matte var lite orolig först och hade sagt till mig att jag inte får bitas och inte hoppa på folk. Det gjorde jag inte heller. Men när jag trodde att hon inte såg var jag faktiskt och nafsade lite på bordet - bara lite på osten. Jag tänkte att det kan väl inte vara så farligt det är ju inte på folk... men matte såg mig och flyttade allt så att jag inte nådde. Jag har faktiskt vuxit mycket när dom var borta så jag når rätt långt nu :-)

Det var också med en annan lite valp, en på två ben. Jag tror att hon var ett år och lite till. Henne ville jag gärna leka med. Hon luktade så gott! Jag försökte busa lite och puffa på henne, men hon busade inte riktigt som jag ville. Jag skällde lite också, men det fick jag inte. I vilket fall var det jättekul att träffa den där lilla tjejen. Jag hoppas att hon kommer hit igen.

Jag fick också träffa Gaston igen. Honom tycker jag jättemycket om. Sedan fick jag träffa Nippe, det var första gången. Han skulle vara lite stöddig mot mig, men han var i alla fall snäll. Leka ville han inte, men han var visst rätt gammal.


   Gaston


Nästa helg åker vi till Halmstad och där kanske jag får träffa Malte igen, han är också kul.

Nu är det skönt att allt är som vanligt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0