Kurs och ett dopp

Jag har varit på kurs! Hur kul var det då? När vi var ute skulle jag bara leka med matte, henne leker jag ju med annars så jag hade gärna velat leka med alla andra valpar. Men jag gjorde som hon sa i alla fall för jag tänkte att då får jag nog busa med dom andra, men det fick jag inte i alla fall. Efter en liten stund (45 min) skulle vi gå in. Och hur tror ni det var då? Att sitta där och glo när matte drack kaffe och dom som var kursledare pratade och pratade och pratade. Jag blev jättestressad och gnällde på matte att jag ville leka. Hon ville också leka och var stressad, det märkte jag, men hon skulle absolut sitta kvar i alla fall. Husse och jag gick ut lite, men sedan gick vi in igen. Jag tog en boll och rullade iväg, men då tog matte den ifrån mig. Fy så tråkigt det var. Jag ska försöka skärpa mig när vi ska dit igen, men då hoppas jag att vi får vara ute lite mer.

Sedan har vi firat midsommar i Halmstad. Kul! Det var många som var där och lekte med mig. Jag behövde inte ha tråkigt nån gång. Men en liten kille som bodde i huset bakom, jag har aldrig träffat honom förut, var lite retlig. Jag vet inte vad  han ville men han ropade på mig och jag visste inte vad jag skulle göra. Matte frågade om han ville komma och leka med mig, men det fick han inte för sin mormor. Synd, han var nog rätt kul annars. Fast jag vet inte om man kan lita på sådana där små. Dom är inte alltid snälla.

Idag har jag badat i sjön. Det var kallt. Och det var faktiskt lite otäckt också. Jag gick ut en bit och hämtade leksaken, men när matte kastade den så långt att jag inte bottnade, då vände jag. Hon fick faktiskt hämta den själv. När vi skulle gå till bilen så gick mitt halsband sönder, så nu får jag ha ett stort gammalt som den där gamla hunden dom hade innan har haft. Det är inte alls fint. Hoppas att jag får ett nytt.

Matte var lite sur på mig när vi kom hem. Jag kände att jag hade så mycket bus i kroppen att jag bara ville springa och hoppa och bita och... jaa jag vet inte vad. Hon säger att  jag inte får bita och hoppa men det är inte så lätt att låta bli. Jag visste inte riktigt till mig och när vi kom in så kissade jag på golvet i hallen - igen! Då blängde hon argt på mig och nästa slängde ut mig på gräset. Där va vi jättelänge - ända tills jag kissade igen. Och då fick jag godis och många kramar. Sedan gick vi in. I morgon ska jag bara kissa ute på gräset.


Flaskan är jätterolig att apportera


Jag väntar på något gott


Jag ligger kvar


Jag poserar framför kameran


Jag leker i tunneln








Jag badar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0