På resande fot

I morgon åker min husse och matte bort på en resa. Jag får inte följa med :-(. Men Simon ska vara hemma hos mig hela dagarna. Det tycker jag är helt OK. Han sover lite länge på dagarna bara, men när han väl vaknar har vi jätteroligt tillsammans.

Nu säger han att han inte vill följa med mig när jag ska gå på kurs. Eller egentligen är det nog matte som ska gå på kurs, men eftersom hon inte är hemma så får någon annan följa med mig första gången. Jag tror att jag fixar det jättebra. Jag kan redan sitta och ligga och jag kommer också när någon ropar (för ibland får jag något gott). Det är faktiskt matte som ska lära sig hur hon ska vara mot mig och hur hon ska säga för att jag ska lyda. Men ibland är hon trött på mig. Det är när jag vill busa och när jag biter lite, för det har jag svårt att låta bli.

Något som jag inte tycker om det är när husse eller matte ska klippa mina klor. Det är så hemskt! Sist fick dom inte ta alla. Det gör ju inte ont, men jag tror jag blir tokig! Jag får nästan panik. Jag tror det är som när vissa ska gå till tandläkaren. Men jag ska bita ihop nästa gång och försöka hålla mig i skinnet. Klorna blir så vassa annars att jag själv tycker det gör ont och klia sig.

Jag har har fått fästingar också. Det är inga trevliga små kryp. Den ena gick visst inte bort ordentligt första gången, men nu tror jag att den är väck i alla fall.

Vi var ju i Halmstad och gjorde klart i helgen. Super gott väder. Jag var ute hela tiden. Fast när jag blev trött gick jag in och la mig. vi gick en långpromenad och när vi äntligen kom hem kunde jag sätta mig på våran gräsmatta och kissa. Så skönt det va´, jag hade hållt mig hur länge som helst. Nästa gång kan dom säga att vi ska gå så lång så att jag kan kissa innan vi går :-)

Jag kommer att längta efter husse och matte när dom är borta...

      Tittut i trappan...

    Jag låtsas att jag är en katt...

     Bus...

 
Här har jag en kompis...




Mys i Linas famn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0