Kurs igen

Jag ska bara berätta att jag har varit på kurs igen. Denna gången var det mycket roligare. Vi var ute nästa hela tiden och fick göra massa roliga saker. Fast när vi stog still och väntade på varandra blev jag lite otålig. Jag ville inte heller ligga och ha nå´n konstig avslappningsövning. Sånt kan jag göra hemma. Men kursledarna sa att det skulle vi träna på, så vi får väl göra det då. Matte försvann en gång. Då blev jag jätterädd. Jag visste inte var hon var. Men snart hittade jag henne. Då blev jag så glad. Nästa gång ska jag hålla bättre koll på henne så att hon inte försvinner igen.

En annan sak, samma dag hade jag faktiskt varit hos veterinären igen. Ja, inte för att jag är sjuk eller så, utan för att klippa klorna! Husse och matte vill inte kriga med mig säger dom. Därför gjorde veterinären det. Fast hon fick kriga hon också. Jag HATAR att klippa klor! Fast till slut gav jag mig. Jag var så trött att jag faktiskt inte orkade streta emot mer. Och då var det faktiskt inte så farligt. Det kunde varit värre.

Idag har jag varit och lekt med Nippe. Nippe är en Border collie. Han är inte särskilt intresserad av mig. Han vill mest att dom kastar boll till honom. Det gjorde hans husse och när Nippe sprang efter bollen sprang jag efter Nippe. Vi hade jätteroligt.

I morgon åker vi till Halmstad igen - jippie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0