Granen

Nu tror jag att familjen är helt från vettet. Nu har dom tagit in ett helt träd i huset. Inte nog med det, dom har hängt i en massa bollar också. OCH JAG FÅR INTE TA EN ENDA!!! Det här är ju rena tortyren. Ett tag trodde jag att dom hade ställt in trädet där för att jag skulle slippa att gå ut och kissa när det är så kallt, men det var tydligen helt fel... jag fick på sin höjd nosa lite längst ut på grenarna. Och när bollarna kom i får jag knappt gå i närheten av den. Granen heter den. Jag undrar vad det här ska sluta? I morgon ska matte julpynta, säger hon. Och det ska fram tomtar som jag heller inte får röra. Suck! Är det något bra med jul egentligen?
 Jag och Granen


Men något kul har vi i alla fall haft. Igår var vi i Halmstad. Husse var rädd att det skulle frysa i rören eftersom vi har vintervatten där nu. Men det var inga problem, allt var OK fast det var så kallt. Det var kul att komma till Halmstad nu när det var lite snö. Men jag blev ganska sur på matte för jag hade ju sååå gärna velat gå en promenad ner till stranden, men hon sa nej! Jag tjatade och tjatade, men hon sa att det var alldeles för kallt. Nåja, det var väl kanske bra. Det fanns nog inga fåglar där nu ändå och det hade ju faktiskt varit för kallt och bada. Förresten hade jag ändå inte fått bada för matte har duschat mig och gjort mig julfin. Hon har klippt både klor och päls. Ja bara lite på tassarna och vid öronen. Men jag blev lite ledsen för hon klippte en klo så att det gjorde lite ont.


Julefin

Inte nog med att dom pratar mycket om Jul och julklappar, dom spelar en massa konstig musik också...

Kommentarer
Postat av: Mascot

Hej Charlie



Har du fått äntligen fått lukta på en gran! Det har jag gjort för länge sedan men det är inget roligt för dom sticks på nosen.

Det är något konstigt med att dom har plockat in en gran inne i huset och jag håller med dig VARFÖR FÅR VI INTE RÖRA BOLLARNA I GRANEN? Det är väl därför dom finns där! Som en tillfällig förvaringsplats liksom.

Har du också kallt? Det är ett elände när det fryser under tassarna, man kan ju knappt ta ett enda steg utan att få stanna och bita väck det som fastnar. Annars är det roligt med snö speciellt när man kan leka med kompisarna. Snacka om att man är röd och VIT efter en busstund i snön.

Jag har hört av Bernard och Turbo att det faktiskt kan vara lite bra med julen också. Dom säger att man får julklappar? Då menar dom inte att matte eller husse klappar om en mer än vanligt utan att man får nått slags paket som är inlindat i ett papper. Dom säger att det är jätteroligt att slita sönder paketet, för det finns något inne i paketet som man antingen kan äta eller leka med eller bita på. Det ska bli spännande.

Nu ska jag titta på när matte "julpyntar?" Jag vet inte vad det är men spännande ska det bli. Tänk om det är en ny lek!



Vi hörs

Mascot + vi andra på Svanbergsgården



Förresten höll på att glömma man ska säga GOD JUL och GÅTT NYTT ÅR har jag hört.

2009-12-22 @ 16:31:25
Postat av: Charlie

Hej Mascot!

Det där med paket låter spännande. Jag har hört att matte har pratat nåt om paket och att dom bara ska köpa var sitt och byta med varandra. Då undrar jag - får jag vara med på det tror du? Nu har jag så snälla människor runt omkring mig så jag är nästan säker på att jag i alla fall får ett gott ben. Jag kikade lite i kassen när matte hade varit och handlat. Men säg inte det till nån.



God jul till dig också Mascot och hälsa till din husse och matte.

2009-12-22 @ 22:15:45
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0