Omstäd

Vet du, idag har matte och jag städat. Vi hade ett jättebra samarbete. Nja, förresten jag blev lite besviken på henne när hon slängde alla mina ben. Eller ben å ben, egentligen var det barà en massa smådelar av ben. Jag brukar nämligen spara det där sista på benen till en annan gång. Nån gång då man blir så där sugen på att ta ett som tidigare är tuggat för då blir det så lättuggat, om dig förstår vad jag menar? Men nu tyckte antagligen matte att det fick vara slut med alla småsmulor som hon kallade det och slängde allihop. Tror du jag fick något nytt? Nej, du har helt rätt. Hon sa att det var dags att börja tugga på storbenet, det där jättebenet som jag har fått av husse för länge sedan, men som jag inte riktigt har kunnat på något bra tugghörn på. 
 
Nåja, nu var det ju städsamarbetet jag skulle berätta om. Matte har lärt mig städa. Hon säger STÄÄÄÄDA och då tar jag någon av mina leksaker, eller ben också för den delen och lägger i min korg där jag har alla mina leksaker. Var gång jag lägger en leksak där får jag en godis. Det är jättebra. Men när jag hade städat upp alla mina leksaker, så började matte att dammsuga igen, då tänkte jag att jag kunde sprida ut minà leksaker igen, så kunde vi göra samma sak igen. Men det tyckte inte matte. Nej du tack, sa hon. Du ska inte tro att du får belöning när du slänger ut dina saker igen! Ska hon säga, som sprider ut trasor och moppar och allt möjligt i hela huset när hon städar. OK, hon får ju inte så mycket belöning hon heller. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0