Många kompisar

Oj, vad det är mycket hundar och besök här hela tiden. Jag har varit här länge nu och börjar fundera på om min matte och husse har glömt mig? James blev hämtad efter ca 1 vecka, men jag är fortfarande kvar! Visst, jag har det bra här på alla sätt och vis och här är alltid någon kompis att busa med, så egentligen har jag ingen hemlängtan. Fast det ska jag inte berätta för matte och husse, då kanske de blir ledsna. Dagen efter James hade åkt, så skulle det komma hit nya hundar igen över helgen. Jag känner ju inte alla så jag funderade inte på vad det var för hundar. Men när hundarna kom så blev jag sååå glad, det var inga mindre än min syster Z, moster Belliz och deras husse! Livet hos kennelmatte är helt underbart, tänk att ha 5 tjejer alldeles själv - kan det bli bättre?

Om ni undrar var jag sover någonstans så får jag låna en av Yatzies alla bäddar. Ibland sover vi även på samma bädd, lite pinsamt för hon är ju en liten tjej, men det är sååå mysigt.



Inte för att jag vill klaga, men vid ett tillfälle var inte kennelmatte snäll mot mig! Vet ni vad hon gjorde? Hon tog fram klotången, fast hon klippte Yatzie. Då tänkte jag att hon klipper så klart inte mina klor, för jag bor ju trots allt inte här. Men det skulle jag inte tänkt, för efter att hon klippt Yatzie (hon var jätteduktig!), så var det min tur. Jag är inte speciellt förtjust i att klippa klor, men efter att ha sett Yatzie, så var det bara att gilla läget så inte kennelmatte blev sur på mig. Fråga inte henne om vem som var duktigast…. Men vi fick godis båda två efteråt, så lite duktig var jag nog ändå!



Det är en sak som jag undrar och det är hur jag ska klara mig ensam när jag kommer hem igen? Fast lite skönt ska det bli också, så man får sova ut igen!! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0