Möbelmontering

Igår trodde jag att det var dags att packa ihop och flytta igen. Det var så många kartonger och lådor huller om buller i hela huset, så jag trodde att nu packar dom in alla saker igen. Men efter att husse och matte hade hållt på och banka och greja i garderoben i flera timmar så tog dom äntligen undan allt kartongskräp och satte sig vid TV´n. Pust, jag var rätt orolig ett tag, jag har faktiskt börjat tycka att det är riktigt bra i vårt nya hem. Fast det är ont om goa dofter utanför vårat hus. Matte tycker ibland att jag kan kissa precis här, men det vill inte jag, för jag vill gå lite längre bort där det luktar så gott. Än har jag inte träffat någon rolig kompis. Vi har bara mött några som jag inte fick hälsa på. Men det var kanske lika bra det, för i alla fall den ene skällde så.

Men lilla Thea har i alla fall varit här och hälsat på. Hon är för mysig. Fast denna gången fick hon tag i mitt jätteben och tyckte antagligen att det var supergott för hon brydde sig inte om mig ett dugg, bara tuggade ben. Men det fick hon så gärna, den lilla sötnosen.

Eftersom matte och husse har slängt bort så mycket möbler och grejer så måste dom tydligen köpa en hel del nytt. Jag hjälper förstås till att packa upp.


Kommentarer
Postat av: morfar Nalle

Tjena Charlie!!

Nu börjar man fundera på vad som händer i ditt liv? Har du försvunnit bland alla flyttlådor?? Du som fortfarande är så ung borde ju ha MASSOR att berätta om.



Här börjar det bli jobbigt nu, vi har ju valpar på 3 veckor här - fast jag är INTE pappa till dom - dom ser verkligen inte ut som mig!!!!! Tror dom har blivit tvättade i något konstigt schampo för dom är så bleka i färgen. Fast här säger man att det är goldenvalpar och inte tollarvalpar. Ja, ja mycket ska man lära sig på gamla dar.



På måndag kommer min dotter hit, ja din mamma, hon ska ju snart ha valpar hos oss. Du får se till att du och din familj kommer hit på besök när de är i Halmstad - så det händer något i ditt liv :-))



Tasshälsning från morfar Nalle



Ps. Kennelmatte hälsar också!! Ds.

2011-04-08 @ 22:01:40
URL: http://www.canagolds.se
Postat av: Charlie

Hej morfar!

Jag har inte försvunnit i flytten. Jag trivs som fisken i vattnet som dom brukar säga. Det är bara det att matte har alltid så mycket att göra när hon kommer hem från jobbet, att hon inte har tid och ork att hjälpa mig. Men jag hoppas att det ska bli bättring snart.



Så roligt att det finns små valpar hos er. Jag är säker på att dom är hur söta som helst fast dom inte är riktigt likadana som oss. Matte har också berättat att mamma ska få valpar snart. Jag har hört att hon har sagt till husse att dom måste åka och titta och att en liten tjej vore roligt... jag undrar vad hon menar med det? Vi MÅSTE komma och hälsa på när dom har kommit. Å jag längtar ju efter att få träffa dig och mamma också förstås.



Hälsa till min snälla kennelmatte!



Kram från Charlie

2011-04-09 @ 08:17:23
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0