Lillsemester

Vilken jobbig dag jag har haft. Det började med en lång promenad som vanligt när vi är i Halmstad. Det var bara matte och jag, husse var och köpte en massa bräder. Sedan var det dags att sätta igång och riva den gamla verandan. Jag hade fullt sjå att hjälpa husse att ta bort alla gamla bräder. Sedan skulle matte klippa gräset. Och du vet ju att jag alltid hjälper till då! Först hejar jag på, men då säger matte att jag ska vara tyst. Då lägger jag mig framför och visar vägen vart hon ska klippa.

Sedan skulle hon klippa buskar. Då hjälpte jag henne att ta hand om grenarna. Jag vet ärligt talat inte om vi är så överens om hur det ska vara, för hon slänger dom i en hink eller i en säck och jag plockar ut dom. Nää, nu får du ge dig, sa hon en gång. Men kul hade vi i alla fall. Sedan kom det bästa av allt - vi skulle räfsa upp alla grenar och blad. Jag älskar att räfsa. Matte också! För hon sliter i ena ändan och jag i den andra. Ibland får jag ge mig och ibland får hon göra det...



Det sista som skulle göras idag var rensa ogräs utanför staketet. Men då fick inte jag vara med. Jag låg innanför och tittade på matte hela tiden så att hon gjorde rätt. Och det blev ganska OK faktiskt.

Det blev inget bad idag, tyvärr. Men jag hoppas att det blir det i morgon eller nästa dag. Vi ska vara här i Halmstad flera dagar - det är som en lillsemester!


Kommentarer
Postat av: Nemo

Om ni är kvar i morgon kanske vi ses på hundstarnden?

2011-06-05 @ 22:43:59
Postat av: Mascot

Hej Charlie.



Jag och Turbo är också på lillsemester. Vi har åkt till stugan och där är det nära till sjön. Det är nog det bästa med stugan, för när man har blivit för varm är det bara att gå ner till sjön, hoppa i och svalka av sig. Som i dag t.ex. då hade matte och husse gått en långpromenad med mig och Turbo i skogen. Det var jättevarmt och jag undrade om vi inte var tillbaka till stugan snart då jag var jättevarm. Rätt som det var så kände jag igen mig och då var det inte långt kvar till stugan. Jag blev jätteglad och ville att vi skulle skynda på, men det fick jag inte, nää jag skulle gå fot tyckte husse och jag insåg att det inte var lönt att krångla till det, så jag gick jättefin fot. Plötsligt var vi framme vid stugan, husse kopplade loss mig så jag kunde springa direkt ner till sjön och lägga mig i vattnet. Skööönt!! jag låg kvar en låååång stund och Turbo tyckte föst att jag var konstig som stannade kvar men jag sa till honom att komm i du också och det gjorde han. Så vi började simma runt lite, bara för att svalka av oss ännu mer. Fy vad gott det var. Det måste du bara prova på någon gång hos oss. Nu ligger jag i solen och torkar pälsen och blir jag för varm är det bara att hoppa i igen.



Mascot o Turbo.

2011-06-06 @ 11:42:42
Postat av: Minnie

nej vad fin hund

2011-06-06 @ 11:50:56
URL: http://finest.se/minniewinnie
Postat av: Nöjesportalen

Checka in bloggen med nya storfilmer varje dag!

Det är helt gratis och allt du behöver göra är att trycka på play!



2011-06-06 @ 12:21:30
URL: http://nojesportalen.blogg.se/
Postat av: Charlie

Du Mascot! Håller du med mig om att våra hussar och mattar inte är särskilt justa mot oss? Här träffas vi äntligen efter så lång tid och vi får stå på var sin sida om ett staket och snacka. Jag ville ju busat med dig!!! Men det är klart, det fanns ju lite annat att sysselsätta sig med hos Kennelmatten... Men nästa gång vi träffas, hoppas jag att bara du och jag får vara tillsammans och springa och busa. Kanske kan det bli i din stuga, det verkar ju helt OK...



Hälsa till Turbo och din husse och matte!



Charlie

2011-06-06 @ 20:59:37
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/
Postat av: Charlie

Nemo!

Sicken tur att vi fick se er så att ni kunde komma bort till hundbadet. Va´ roligt vi hade! Det MÅSTE vi göra om många gånger i sommar.



Hälsa till Lima och din husse och matte!



Charlie

2011-06-06 @ 21:03:24
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0