Mardröm

Jag förstår mig inte på min matte. Hon klagar jämt över att hon måste gå upp så tidigt varje dag och att hon är så trött. Men när helgen kommer och hon inte jobbar, utan kan sova lite längre, vad gör hon då? Jo, hon är uppe och stövlar nästan lika tidigt som när hon jobbar! Idag tänkte jag, att jag ska minsann inte gå upp så tidigt, så jag låg kvar i min säng - lääänge efter det att hon hade gått upp. Men för ett par veckor sedan när det var lördag, så hoppade jag upp samtidigt som matte fast klockan bara var lite över sex. När jag fattade att hon inte hade tänkt gå ut med mig så tidigt så tyckte jag att det var lika bra att gå och lägga sig igen. Och du vet, när man somnar om så där på morgonen så kan man ju drömma alldeles förskräckligt och det var precis vad jag gjorde. Jag sov som en stock i hallen och drömde om - ja, tro mig eller ej - en mardröm om en pudel! Det jag inte visste var att när det stora otäcka monstret kom emot mig i drömmen så ylade jag aaaaaaoooooooooouuuuuuuuu jättehögt. Husse slet upp sovrumsdörren och matte tog nog trappan upp i tre kliv. Yrvaken försökte jag le lite pinsamt mot dom. Jag hade ju bara drömt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0