Frisk

Tror du inte att dom har släpat in ett sånt där stort träd nu igen? Jag kommer så väl ihåg hur det var sist. Gröna små stickor i hela pälsen! Nej, inte vet jag vad det ska vara bra för. Inte får jag lyfta på benet vid den heller, men det får jag ju på alla andra trän! Människor är konstiga!



Nu har jag i alla fall fattat att det där dom hänger i inte är bollar som jag får ta utan kulor, kallar dom det. Och dom är hårda och gjorda av glas och biter jag i en så skär jag mig. Så det låter jag minsann bli!

I lördags hade vi lillejulafton med Simon och Hanna här hemma. Jag hjälpte matte att laga mat. Det var julmat med en massa godsaker. Kan du tänka dig att jag fick en prinskorv som tack för hjälpen. Hon är allt för go ibland, min matte. Vet du vad jag mer fick göra? Jo, slicka rent visparna när hon hade vispat grädde... mmm...



Men kanske var det för att jag hade varit lite sjuk som jag fick korv. Men nu är jag helt frisk igen, det är skönt. Det är inte roligt att vara sjuk. Men fastän jag är helt frisk så har vi varit hos hunddoktorn idag. Men det var tydligen inte för att jag hade varit sjuk, utan för att jag ska hålla mig frisk i framtiden. Konsigt!


Kommentarer
Postat av: Nemo

God jul! Jag tog sönder min ena julklapp på rekordtid, båda "piparna" urplockade och punkterade, ALLT ludd på golvet (som lite julpynt tänkte jag) och sedan slet jag den i tre delar på två minuter. Det är vad jag kallar en god jul!

2011-12-24 @ 13:33:27
Postat av: Charlie

Hej Nemo!

God jul till dig också, fast det kanske man inte säger när julen är över. Hmm men det verkar som om du har haft en lika god jul som jag har haft. Jag lyckades nästen lika bra som du. Fast denna gången fick jag ingen leksak med ludd i. Kanske blir det nästa gång, då ska jag försöka vara lika snabb som du.



Vi ses i Göteborg, hoppas jag. Hälsa till din husse och matte gott nytt år från min husse och matte. Och det önskar jag dig också!



Charlie



2011-12-27 @ 20:01:57
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0