Riktigt spår

Ibland tänker jag att det är nog ingen som är ett dugg intresserad av mitt tjafsande, men det är ganska kul att dela med sig till omvärlden så här i alla fall. Men när jag blir stor ska jag inte skriv här mer, då är det ingen som vill läsa om mitt bus. Och förresten så är jag inte alls lika busig nu som när jag var liten. Det är ju det som är roligt att berätta om.

Nu ska jag i alla fall berätta att jag har fått en Turvarg! De är ett gosedjur som husse och matte fick av några kompisar när dom hade husbil. Det var innan jag fanns, det var bara den gamla hunden som fick åka med då. Så här är det - man ska ha ett gosedjur i fönstret när man åker husbil (?) och då hade husse och matte Turvargen. Sedan blev dom med sommarstuga i stället och sålde husbilen och Turvargen blev liggande nere i källaren hemma hos oss. Nu när husse och matte har slängt och slängt och slängt en maaaassssaaa grejer så tänkte dom också slänga Turvargen. Men då fick jag se den! Jag blev överlycklig och matte sa att jag fick den om jag lovar att inte bita sönder den! Jag lovade och jag har faktiskt hållit det. Men det är inte lätt! Den är hur go som helst och bita i.






Jag har ju haft fullt upp, som du säkert förstår, med att hjälpa till här hemma och städa och torka golv. När matte höll på i trappan till källaren var jag lite trött på allt torkande, så jag visade henne mitt ben, det där lilla lilla, bara för att hon skulle förstå att jag ville ha ett större, eller möjligtvis få benet lite preparerat med ost. Eftersom ingen brydde sig om mig så fick jag ju roa mig bäst jag kunde.



Lite tid har dom ägnat åt mig ändå. Vi åkte till Axamo (det är en annan sjö som vi bara har varit vid ett par gånger innan). Där la matte ett riktigt spår på den stora gräsplanen vid badplatsen. När jag säger ett riktigt spår så menar jag ett med träpinnar och inte min trasa eller någon annan leksak. Det var inte helt lätt att hitta. Men jag tog alla tre! För matte hade gått jättelångt och lagt ut tre pinnar. Jag blev så trött efteråt! Inte trodde jag att jag skulle leta upp så många. När jag hittade den första trodde jag att jag var klar. Vet du vad jag fick? Köttbullar! Det bästa jag vet, näst efter blodpudding förstås.

Det roligaste som hände denna helgen var i alla fall att jag fick vara hos Nippe hela lördagseftermiddagen och kvällen. Både matte och husse skulle ut på galej och de tyckte att det blev för länge för mig och vara ensam. Vilken tur! Jag hade jätteroligt hela kvällen. Tack snälla Nippe och hans matte för att jag fick vara där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0