Nyröntgad

Jaha, då har man varit och fotat höfterna nu också... Inte nog med att matte ska fota så fort vi gör något eller det kommer någon, nu skulle vi åka till en veterinär som skulle ta foton också. Och det var inte någon vanlig fotografering heller. Nej, först fick jag en spruta och du må tro att jag blev konstig. Det måste varit av den. För i mitt huvud tänkte jag att jag skulle busa med mina syskon, men min kropp gjorde inte vad jag ville. Den bara ville ligga kvar på golvet och när jag reste mig upp lite gick bakbenen åt det ena hållet och frambenen åt det andra. Jättekonstigt. Mascots husse sa att det är precis så hussarna känner sig på lördagkvällarna, jag undrar vad han menade med det.

Till slut fick vi gå in i ett rum där jag fick ligga på rygg och matte höll mig i frambenen och en annan tant i bakbenen. Jag protesterade inte ett dugg för jag tyckte att det var rätt skönt att få koppla av. Man liksom törnade bort lite och då behövde jag ju inte kämpa med att hålla koll på alla andra. Sedan fotade hon min mage, eller ja höfterna rättare sagt. Sedan fick jag ligga på sidan så tog hon kort på frambenen också. En konstig stor kamera var det, inte alls en sådan som matte har. Sedan kom det in en gubbe och tittade på korten och sa att det ser bra ut. Jaha, hade han förväntat sig något annat eller?

Hhmm, det roliga var i alla fall att jag hann träffa min bror Rocky, honom har jag inte träffat sedan vi flyttade från kennelmatten. Sedan var det ju jättekul att träffa mina systrar och Mascot och min älklingsbrorsa, Foppa. Men nästa gång hoppas jag att det blir lite annat än att sitta groggy i ett väntrum. Nej, ut och springa och busa är vad vi vill göra!!! Nu tyckte jag att kennelmatten sa att vi skulle träffas snart igen och då skulle vi testa oss med något mentalt - Ja, kan ju alltid vara kul!


Bästisbrorsan Foppa



Min söta syster Tazza

Jag måste också berätta att vi har varit i Halmstad och sovit över för första gången när det var vinter. Det var jättemysigt. Husse håller fortfarande på och bankar och har sig inne i badrummet och jag hjälper till så gott jag kan. Jag hämtar lite plaströr och packningar och så... Men matte och jag gick en lång, lång promenad på lördagen när det var riktigt soligt och varmt. Men det var fortfarande så mycket is och snö att hon ville inte att vi skulle gå till stranden. Husse och jag gick dit en sväng på söndagen, men det var faktiskt inte så kul. Jag längtar efter att snön ska försvinna nu så att jag får springa där och jaga fåglar, det är så roligt.


Havsluften suger - jag var helt deckad på kvällen.


Jag har också hjälpt husse i trädgården och klippa träd. Fy, vad jag fick slita! Han slängde ner hur mycket grenar som helst runt omkring sig.


Kolla vilket sjå jag har...



Fullt upp...


Matte! Sitt inte bara där med kameran - hjälp till!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0