Trä är mums

Idag har vi varit i Västersjön - äntligen! Det var sååå länge sedan vi var där. Men det är ju bara för att det är så mycket snö. Och mycket snö var det än. Vi kunde inte köra fram med bilen där vi brukar stanna, utan vi fick gå jättelångt i ett upptrampat spår. För mig var det inga problem, jag kunde ju springa lite huller om buller, men för husse och matte var det värre. Men när vi kom fram till vägen som går runt sjön så var det plogat så då gick det bättre.

Men vet du vad som hade gått på den lilla stigen? Ja, jag visste inte vad det var, men gott luktade det och jag satte fart med nosen i backen för att försöka komma ifatt det goa, men var husse och matte på väg att sringa ifrån mig, så det var bäst att vända. Matte sa att det var en älg! Jag har aldrig sett en älg. Här hemma brukar det gå två stycken rådjur och dom har jag tittat på flera gånger, men här har aldrig vari nå´n älg. Det är tur det säger matte, för dom är jättestora och sådana vill hon inte ha i trädgården. Det var kanske tur att jag inte kom ikapp den där älgen om den var så stor.

Nu har jag fått en ny kompis igen. Igår träffade jag en kille i hagen som jag just nu inte kommer på vad han hette, men det var en kul kompis. Det var en jaktlabrador, sa hans matte. Han och jag lekte och hade jättekul.

Idag har husse lagat trappan i hallen. Han var inte så glad på mig. Det var faktiskt bara för att jag hade tuggat sönder lite i ena hörnet. Men nu är det jättefint. Jag hade faktiskt lite dåligt samvete, så jag tänkte att jag hjälper husse att rätta till efter mig... Men det räckte med att jag tog en liten träbit i munnen så skrek han på mig att låta bli, så det är nog bäst att jag håller mig ifrån trappan i fortsättningen. Men än finns det tre knoppar kvar (OK, två och en halv) på byrån... De två är rätt högt upp, men jag tror att jag ska kunna ta dom med ;-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0