Championmamma

Nu börjar snöhögen på våran tomt att krympa alldeles förskräckligt. Jag som har känt mig som en kung, när jag har kunnat sitta där uppe och titta ut mot vägen och på alla som går förbi. Men å andra sidan är det rätt skönt när snön försvinner. Det tråkiga är att det blir väldigt slaskigt och kladdigt ute. Men det gör inte mig så mycket, värst är det för husse och matte som får torka mig så när vi kommer in. Dom vill ju inte att jag ska dra in en massa smuts i huset. Bäst är det när dom duschar mig, det är så skönt och det känns mycket bättre än när pälsen är full av sand. Matte tycker i alla fall att jag är jätteduktig när jag sätter mig innanför dörren när vi kommer in och väntar på att hon ska torka mig, eller att vi ska gå upp i duschen.

Nu har dom tagit bort den stora spegeln som stod i hallen. Matte sa att det var bara för att jag hade gnagt sönder den! Men, jag tyckte inte att det var någon fara. Nu finns det i alla fall gott om plats där i hallen och matte har lagt ut min filt som jag har haft i köket där. En dag när jag var själv drog jag med mig filten till hallen vid ytterdörren, där ligger jag ju faktiskt mest, så jag tyckte att jag ville ha filten där i stället. Matte sa att det var OK, men att jag får flytta den dit själv när jag vill det, för den kan inte ligga innanför dörren så att alla trampar på den när dom kommer in. Sedan flyttade hon tillbaka den till innerhallen igen. Jag får se hur jag gör i morgon...

Jag ska berätta en annan sak. Jag är jättestolt! Stolt över min mamman som nu är Champion. Nej, inte champinjon, sådan där svamp! Utan något om att man är en jättefin hund och det är min mamma faktiskt. Du kan läsa om henne hos kennelmatten eller hos hennes familj. Grattis min fina mamma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0