Vem bestämmer - egentligen?

Kära nån, jag hade fått uppfattningen om att när det är semester så ska man vila och bara ta det lugnt... men här är det inte en lugn stund. Jo, det är det faktiskt. Husse och matte skulle åka och handla idag och då fick jag stanna hemma. Det är inte bra att hundar sitter i bilen när det är så varmt, sa matte. Då fick jag mig en rejäl tupplur. Det var skönt, för vi hade gått våran vanliga morgonrunda innan och jag kände mig ganska nöjd. Idag hade det faktiskt regnat på morgonen precis innan vi gick iväg. Det var riktigt gott ute faktiskt. Det luktade på ett annat sätt... man kunde riktigt känna vilka hundar som hade gått samma runda som vi innan oss. Men idag träffade vi inte Nikita. Nikita är en Tollare precis som jag, fast hon är 10 år. En knubbig gammal dam, säger hennes matte. Men Gud så söt hon är! Och hon är jättemysig, vi brukar pussas lite grann när vi träffas. Jag tycker inte att det gör något att hon är lite gammal och mullig, hon är så söt ändå.

Sedan har jag träffat James idag igen. Jag tycker att det har gått alldeles för lång tid sedan vi sågs sist, men både dom och vi har väl haft fullt upp förstås. Men det var jätteroligt att träffas igen i alla fall. Han var lika kaxig som sist, rusade ut i vattnet och ryckte tag i dummyn före mig. Jag lät honom hållas så klart. Men en gång tänkte jag nä nu jäklar, så jag röt till åt honom och slet tag i dummyn mitt framför nosen på honom och simmade in till stranden. Så snopen han blev... slokörad simmade han bredvid mig och tittade bedjande på sin matte och husse. Men både dom och min matte och husse hejade på och berömde mig för att jag tuffade till mig lite. Sedan behövde jag inte visa mer vem som egentligen bestämmer... jag lät honom hämta dummyn varenda gång. Faktisk sprang vi och hade roligt på stranden också. Nästa gång tror jag att jag ska fråga matte om dom inte kan komma hem till oss i stället. Då kanske jag kan låna ut min gris till honom. Men bara en liten stund. Den är jag sååå rädd om! Tror han att han ska få ta den från mig... ska jag nog visa honom ett och annat, då ska han få på moppo, minsann!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0