Grisen

Idag har det varit en riktigt bra dag. Ja, förutom att jag fick vara själv en stund när matte skulle in till stan och shoppa. Men annars har det varit bra. Det har inte varit så varm och vi har gått flera långa promenader. Matte säger att jag är jätteduktig på att gå i koppel nu. Och utan också för den delen. Vid flera tillfällen så släpper hon bara kopplet och säger att jag ska gå intill henne. Då gör jag det hur bra som helst. (Jag vågar inget annat. För går jag iväg så ryter hon till på mig som ett lejon.)

Nu har matte och jag kommit överens om en sak - jag ska lära mig hämta tidningen åt husse. Han får inget veta. När han kommer hit så ska jag hämta tidningen och bära den hela vägen hem. Vi tränar för fullt med en gammal sportbilaga just nu. Jag går några meter, men sen blir jag lite tossig och vill busa och springer iväg med tidningen.  Matte säger att det är lugnt, jag lär mig till slut. Huvudsaken är ju att jag kan visa husse när han kommer hit. Men säg inget, det ska bli en överraskning.

Jag älskar verkligen min matte. Jag är med henne överallt, när hon är i badrummet, när hon bäddar, när hon solar lägger jag leksaker och ben i hennes knä, när hon diskar hjälper jag till, lagar mat... ja, jag är med henne hela tiden och det känns så skönt att jag får det. Ibland säger hon till mig, typ "kan du inte flytta på dig lite" om jag ska visa vägen till vattenslängen eller nåt. Men jag är säker på att hon tycker det är jättebra att jag hjälper till och att jag är med henne hela tiden. Det känns liksom ännu viktigare nu när det bara är hon och jag.

Jag berättade ju om grisen. Du undrar säkert vem det är. Jo, det är en rolig leksak som jag fick när vi var i min favvobutik förra veckan. Matte har sagt att denna grisen måste jag vara rädd om och inte bita sönder. Det gör jag inte heller...







Kommentarer
Postat av: mormor

Tack snälla Charlie för bilden på din gris. Jag har ju träffat den och hört hur han låter. Har nog inte haft så roligt på väldigt länge som när du busade med den när jag var med i stugan. Va rädd om den.

Puss å kram.

2010-07-06 @ 22:28:40
Postat av: Mascot

Tjena Charlie,



Kan du tänka dig... jag har semester jag också! Ja det är ju klart att semester det har vi ju alltid, på sitt sätt, då vi inte arbetar som våra hussar och mattar. Skulle du tycka det vore kul om jag tog Turbo och matte samt husse med mig och hälsade på dig där i Halmstad? Om du vill det så måste du nog ge dom en adress så att dom hittar. Jag skulle nog kunna nosa reda på dig men jag får inte vara utanför bilen medans husse kör så det blir lite svårt som du förstår.



Vi kanske hörs



Mascot

2010-07-06 @ 23:18:52
Postat av: Charlie

Hej mormor!

Ja, visst är min gris både söt och rolig. Eftersom jag redan har dödat en gris och en anka, har jag lovat matte att över huvud taget inte göra denna grisen det minsta illa. Det har jag kunnat hålla, än så länge. Grisen är jättekul att leka med. Fast matte säger att den är för kall och blöt att ha på ryggen när hon ligger och solar. Jag förstår inte vad hon menar...



Puss på dig också, jag längtar efter dig.



Kram

Charlie

2010-07-07 @ 21:10:06
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/
Postat av: Charlie

Hej Mascot!

Så kul att du vill komma hit och hälsa på. Då kan vi springa på stranden och busa jättemycket. Du får gärna ta med dig Turbo och din husse och matte också, det är helt OK. Jag är lite dålig på att förklara vägen, men du kan ringa till matte så kan hon förklara, 070-469 14 46.



Det vore verkligen kul om ni kommer!



Hälsa familjen!

Charlie

2010-07-07 @ 21:15:19
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0