Hittat Nemo :-)

Har jag berättat för dig att det var två stycken stora killar här i förra veckan? Inte! Nä, det har hänt så mycket hela tiden att det har jag nog glömt då. Jo minsann, det var två killar som hette Akilles och Herkules som var hos oss och hälsade på. Dom är sådana där Golden retriever. Men jag kan inte förstå varför dom heter Golden, för jag tycker att jag är mer goldig än vad dom var. Det finns tydligen många som förväxlar mig, alltså Tollare med Golden, men jag tycker inte att vi är alls lika. Vad tycker du?


Jag lånade till och med ut mitt goda ben...


Dom kändes lite stora ibland...


Dagen efter Belliz hade varit här, var vi vid hundbadet. Jag hade sådana förhoppningar att hon skulle vara där, för det var ju där vi skildes åt. Hon satt så fint i bilen och matte sa att hon stack ut nosen lite i burgallret, hon ville säkert till mig. Men tji fick jag, hon var inte där vi parkerade bilarna och jag rusade till vattnet, men hon var inte där heller. Men i stället träffade jag Nemo och nu har jag fått en jättebra kompis. Han var på badet nästa dag också. Egentligen tycker inte han så bra om andra killar, säger hans matte, men mig har han bara varit vresig mot en gång. Jag sa till honom att han inte behöver morska upp sig, för jag bryr mig inte det minsta om att bråka, då kan det kvitta att leka. Då lät han bli. Husse kastade min dummy och vet du vi tävlade och tävlade och första dagen vann han nästan varenda gång. Men nästa dag hade jag kommit på att jag kunde starta lite innan husse kastade iväg dummyn och det fattade inte Nemo så då hann jag ju ifatt den först. Ibland följde husse med så långt ut att vi var tvungna att simma hela vägen, då kunde jag inte tjuvstarta, då blev det tufft. Men roligt hade vi. Jag hoppas att jag träffar Nemo fler gånger.


Nemo har dummyn och jag jagar järnet...


Nu har jag ta´t den minsann...


OK, vill du ha den? Du får den...


Nu har Nemo den... Se så mallig han blev :-)


Jag har hittat Nemo, min nye vän... ;-)


Hur som helst så tyckte matte synd om mig att jag saknade Belliz så mycket, att jag fick ett jättestort, gott ben när vi kom hem.


Mmm så mumsigt...



Men lite svårt att hålla i...


Hur var det nu Mascot har sagt att man ska göra... ?


Ja, just det. Stoppa in tassen inne i ringen...


Nu gick det mycket bättre...


Du tänker väl inte ta det ifrån mig, matte... ?


Kommentarer
Postat av: Mascot

Hej Charlie,

Vad gott det där benet ser ut att va. Men är det inte lite för stort för dig, jag menar, jag kan komma och hjälpa dig att få ner storleken på det. Fin teknik du har med tassen men som ett proffs måste jag ge dig ett tips: Tassen skall du ta och ha längre in i hålet för då blir det stabilare att komma åt att gnaga! Benet flyttar sig inte så lätt då! Tänk vad roligt vi hade det hos dig och speciellt på hundbadet. Det skulle va roligt att träffa den där Nemo och rejsa ihop med honom och dej. Jag tror att vi skulle lätt springa ifrån honom, vad tror du?



Mascot

2010-07-29 @ 22:11:29
Postat av: Charlie

Tack för tipset, Mascot. Jag har lyckats rätt bra, det är bara halva benet kvar. Men eftersom det är lördag idag, ska vi snart åka till hundgodisaffären och då ska jag få välja ut ett nytt gott ben.



Ja, Nemos skulle du träffa. Det är en rolig en. Och eftersom han är ganska lättlurad så tror jag säkert att vi skulle springa ifrån honom. Vi får väl testa någon gång.



Ha det så bra!

Charlie

2010-07-31 @ 12:35:48
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0