Fullt upp...

Idag har jag haft det ganska jobbigt. Först skulle husse åka och tvätta bilen. Då tänkte jag att jag skulle hjälpa till, så när han hade ställt fram hinken med biltvättarsakerna, var jag snabbt framme och tog svampen. Men det hjälpte inte, jag fick inte följa med ändå. Kanske berodde det på att jag plockade isär svampen i många delar, husse tycker att det är lite svårt att tvätta med den då.

Han åkte i alla fall iväg själv. Då skulle matte tvätta fönster. Jag följde efter henne hela tiden. Jag var ju tvungen att stå nedanför den där gamla pallen och se så att hon inte ramlade. En gång ville jag hjälpa henne och tvätta så jag tog upp trasan ur hinken. Den var dyngsur! Men hon ville inte ha min hjälp sa hon. Hon kunde torka själv. OK då, tänkte jag, sköt dig själv då. Jag letade reda på mitt goa ben och mumsade på det i stället.


Fast matte skrattade och undrade om jag hade en cigarr i munnen! Hhmm?

Nu har jag i alla fall lärt mig att bära tidningen hela vägen hem. När vi har gått våran morgonrunda och husse har köpt tidningen så bär jag den hela vägen hem. Inte från kiosken, men när vi har kommit in på Måsen. När vi har kommit nästan ända hem så släpper matte mig och jag får springa i förväg och lämna tidningen till husse när han kommer. Då får jag alltid godis och dom säger att jag är jätteduktig som bär tidningen utan att busa eller tugga sönder den.


Bra grepp, eller...?

På eftermiddagen skulle vi lämna in bilen på verkstaden för att dom skulle laga någon blinkers eller nåt. Då gick vi en promenad och matte och husse skulle gå in i en möbelaffär. I sådana affärer får inte hundar följa med in. Ja, hundar får förresten inte följa med in i några butiker, typ. Men nu skulle jag få vänta utanför. Jag fick en härlig plats i skuggan, så jag tyckte att det var bra. Jag låg där och kollade bilar och folk som gick förbi. Ibland har jag inte alltid varit så glad om jag har blivit lämnad, men nu var det helt OK. Jag såg minsann att husse kikade på mig genom fönstret, men det hade han inte behövt. Jag iddes inte göra något ändå.

Vet du vad vi gjorde sen? Jo, vi åkte till hundbadet! Och kan du tänka dig? Jag hade inte mer än simmat ut en omgång förrän Nemo kom! Så glad jag blev. Men dom hade faktiskt redan varit där en stund och var på väg hem. Men det gör inget, vi fick leka lite i alla fall.

När vi kom hem duschade matte mig med schampo. Det gör hon inte alla gånger vi har varit och badat, utan bara duschar av mig med vatten. Men nu blev det schampo med massage och det var så skönt. Det enda som stör mig är när hon ska ta huvudet. Men då säger matte att jag är sjåpig. Jag doppar ju hela huvet i havet säger hon.

Efteråt var jag lite uppe i varv och skulle gärna velat leka lite, men det ville varken husse eller matte. Men jag tjuvade bollen i badväskan och lekte lite med mig själv. Det är ganska kul att ligga på trappan och se bollen studsa ner, hämta den och börja om igen...


Grisen fick också vara med...

Kommentarer
Postat av: Marianne och Micke

Hej!

Vilka fina bilder, och trevligt och roligt skrivet.

Det finns lite om Nemo på www.svenskakarpklubben.com

logga in med

namn: tioars

lösenord: jubileum

och klicka därefter på artiklar. en bit ner där finns; Kapten Nemo träffar sin första karp och Kapten Nemo andra säsongen.

Mvh Micke och Marianne.

Nemo hälsar till Charlie och hoppas dom träffas igen!

2010-08-09 @ 17:33:30
Postat av: Charlie

Hej!

Det var roligt att läsa om Nemo och hans fiskebravader. Jag hoppas också att vi träffas igen. Vi kommer att vara i stugan på helgerna framöver.



Hälsningar

Charlie



Matte och husse hälsar också

2010-08-11 @ 21:39:49
URL: http://tollarcharlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0