Gismo

Jag måste berätta att i fredags när vi nästan precis hade kommit till stugan så kom det två tjejer till oss. Dom hade med sig två Tollare. Så glad jag blev! Å vet du, den ene var bara 14 veckor! Han hette Gismo. Han var så söt, så söt. Men vilket busfrö. Han sprang runt, runt, grävde lite i gräsmattan, hoppade på sin matte, tog den andres koppel och sprang runt med och inte nog med det han hängde med ett fast grepp i mitt ena öra!!! Med SYLVASSA tänder. Å hej å hå. Nu förstår jag hur matte kände det, för hon sa att jag var precis likadan. (Fast det tvivlar jag ju på förstås.) Den andre hunden hette Otello och var nästan sju år. Han var väl så där lagom kul. Han mätte lite med mig, men jag är ju inte någon huligan precis, så jag lät honom hållas. Jag vände bort och försökte vara med Gismo i stället, men han var ju inte still en sekund, så det var ju inte så lätt. Jag hoppas få träffa den där Gismo igen - när han har vuxit till sig lite :-)

Matte tömde sin telefon på bilder idag. Här får du se några!


Detta var i somras när matte och jag var själva på stranden en hel dag.


Här är vi vid våran strand fast vi inte får... jag fick sitta vid kanten och titta på när Lise-Lotte och Bertil badade. Tror du jag var sur, eller?


Är i bilen på väg hem från stranden - nybadad!


Busar lite med Husse!


OK, visst kan jag väl sitta fint om du ber mig...


Härlig promenad på stranden, även att det inte riktigt är tillåtet ännu, men snart kan jag springa där när jag vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0