Tjejer

Idag har jag träffat Ika igen. Henne har jag inte träffat på ett helt år, så jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg henne. Men det gör inget för det var kul ändå. Det var bara en liten, liten stund som hon kom och hälsade på i vår trädgård. Hennes farmor och farfar bor här så hon var bara och hälsade på. Jag frågade aldrig, men jag hoppas att hon stannar ett par dagar så att vi kan träffas igen.

Häromdagen när vi gick på våran morgonpromenad träffade jag Nikita igen. Hon är för go. När non såg att det var jag som kom långt efter så la hon sig ner och väntade på mig. Men det tråkiga var att Nikitas matte sa att hon hade blivit lite sjuk. Jag hoppas att det inte är något allvarligt. Jag tycker att hon är jättego.

Men även om jag älskar alla tjejer, så längtar jag efter Belliz. Det är toppentjejen nummer ett!

Den här helgen har det varit en massa stora båtar i Halmstad och vi gick på bryggan för matte och husse skulle titta. Dom sa att det heter Marinfestival. Jag tyckte inte att det var särskilt kul, ska jag erkänna. Inte fick jag kissa där jag ville och inte fick jag hoppa i vattnet heller. Men när matte och husse skulle äta så låg jag snällt under bordet. Dom åt räkor och jag smakade på en som någon hade tappat, men jag tyckte inte att det var särskilt gott. Hur kan dom äta sån slaft?



Vi har haft gäster och dom ville gå ner och ta ett dopp. Jippie, tänte jag, nu får jag också bada. Men inte då, jag fick sitta på stenarna och vänta. Hur sur är man då, då? OK, jag vet att hundar inte får vara på våran strand nu, men det var inte alls mycket folk, så jag tycker att jag kunde fått bada jag med. Men matte är en riktig paragrafryttare så hon sa att hundar får inte bada här, så det så... idag var vi vid hundbadet och då fick jag simma minsann!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0