Hemma igen

Nu har semestern slutat för husse och matte och vi är där vi slutade för ett tag sedan. Jag tyckte faktiskt att det var rätt roligt att komma hem igen. Vi har inte varit hemma på fem veckor säger matte, vad vet jag? Vi har i alla fall gått våran vanliga runda, och gud så mycket det var att lukta på. Det var flera dofter som jag inte kände igen och några gamla vanliga förstås. Självklart har det varit lite tråkigt att vara ensam hemma. Första dagen visste jag inte riktigt vad jag skulle göra, det gäller ju att komma in i vanliga gängor igen. Jag kände mig lite sysslolös ett tag och då fixade jag till husses tofflor, men bara lite...

Vi har också varit i Västersjön, fast jag har inte badat. En kväll skulle matte lägga ett spår. Vi har faktiskt inte gjort det på hela sommaren och när jag skulle börja leta upp min trasa, var jag lite vilsen och visste inte riktigt vad jag skulle göra. Men säg till mig så jag vet vad det är jag ska göra, sa jag till matte! Till slut kände jag att hon hade gått där i skogen och då började jag nosa i hennes fotspår och hittade till slut trasan. Jag hittade faktiskt husses gamla handske också. Men matte är ju lite knäpp! Vi har inte gjort detta på jättelänge och så gjorde hon på ett nytt sätt och ett jättesvårt spår. Nej, nästa gång tror jag att jag ska låta blir. Om hon inte gör som vanligt förstås, för det tycker jag är jättekul.

Nå´t som var riktigt roligt och som jag hade glömt, det var min Wooba! Så kul jag hade med den... Matte busade med mig och Wooban och det tycker jag är jättekul.






Sedan var det naturligtvis roligt att trätta Simon och Hanna och mormor och farmor och farfar... ja, jag kan inte nämna dom alla. Det har varit en händelserik vecka ska jag säga. Men när det var fredag åkte vi till Halmstad igen - i mattens nya bil! Kan du tänka dig, hon har köpt en ny bil bara för min skull. Hon säger att hundar inte kan åka cabriolet, så hon har köpt en liten bil med stor koffert som jag kan ligga i. Vi var till och med och köpte en så´n där stor, go filt som täcker hela bagaget. Det är riktigt kul att åka bil nu!

När i kom till stugan fick jag åka med väskvagnen, det var riktigt roligt det också :-)




Kommentarer
Postat av: Nemo

Västersjön utan för jönköping... där var min husse och fiskade mört för 15 år sedan, lång före min tid.

Jag har varit med husse på jobbet hela veckan, jag blir jätte glad när vi svänger in på den vägen, för av husses jobbarkompisar kan man tigga äppelskuttar och annat gott. Husse verkar däremot inte vara lika glad över att vara tillbaks där... konstigt

Igår kväll gick vi en jättelång kvällspromenad ner till Nissan, men vi skulle inte bada (ännu konstigare), utan bara stå där lyssna på nått oljud (Roxett). Men det var ganska många hundar där så det var kul ändå.

2010-08-15 @ 10:24:15
Postat av: Charlie

Jasså minsann, du fick lyssna på Roxett, det fick inte jag. Matte och husse tyckte att det var för dåligt väder. Men vi hörde lite musik ända till oss.



Om din husse ska fiska mört igen, så kan du följa med så ska jag visa dig några fina stället vid Västersjön.



Ses snart hoppas jag. Denna helgen fick jag inte bada, för vi skulle åka hem så tidigt :-(



Charlie

2010-08-15 @ 21:23:57
URL: http://charlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0